هشدار «عریقات» به کشورهای عربی درباره سازش با رژیم اسرائیل
کد خبر: 3907335
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

هشدار «عریقات» به کشورهای عربی درباره سازش با رژیم اسرائیل

دبیر اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین به کشورهای عربی درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و پذیرش طرح الحاق کرانه باختری هشدار داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «القدس العربی»، «صائب عریقات»، شنبه شب در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: برخی کشورهای عربی می‌گویند اگر اسرائیل از طرح الحاق کرانه باختری عقب‌نشینی کند، ما با این رژیم سازش خواهیم کرد.

وی افزود: این اقدام اشتباه است زیرا ما طرح سازش عربی را داریم که تصریح می‌کند عادی‌سازی روابط زمانی اتفاق می‌افتد که اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی 1967 و جولان سوریه و سرزمین‌های جنوب لبنان که هنوز تحت اشغال این رژیم است؛ عقب‌نشینی کند و مسئله پناه‌جویان فلسطینی حل و فصل شود.

عریقات خطاب به کشورهای عربی تأکید کرد: منافع ما و جایگاهمان به عنوان کشورهای عربی، آن است که وحدت و همبستگی خود را حفظ کنیم.

وی در این گفت‌وگو تأکید کرد که اگر اسرائیل طرح الحاق اراضی فلسطین را اجرایی کند، باید مسئولیت و عواقب این اقدام را بپذیرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به مناطق اشغالی فلسطین را اول ژوئیه 2020 اجرا خواهد کرد. این اقدام با واکنش بسیاری از کشورهای جهان روبرو شده است.

انتهای پیام
captcha