بازتاب موفقیت پزشک ایرانی در مبارزه با کرونا در مجله اشپیگل
کد خبر: 3907519
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

بازتاب موفقیت پزشک ایرانی در مبارزه با کرونا در مجله اشپیگل

یک پزشک زن که اصالتاً ایرانی‌تبار است، به دلیل موفقیت در عملکرد خود و مقابله با ویروس کووید ـ 19، موضوع مجله اشپیگل آلمان قرار گرفت.

به گزارش ایکنا ؛ سارا شیخ‌زاده، پزشک ایرانی که در 2 بیمارستان  دانشگاه‌های آسکلپیوسهامبورگ آلمان و سنت‌جورج لندن فعالیت می‌کند و مدیر بخش اورژانس است، به دلیل مقابله مطلوب و موفقی که در برابر ویروس کرونا داشته است،‌ مورد توجه مجله علمی اشپیگل قرار گرفته است.

عملکرد وی در مقابله با بحران کرونا مورد تحسین بسیاری از افراد و رسانه‌ها قرار گرفت. مجله «Spiegel Wissen» که چهار شماره در سال منتشر می‌کند، شماره دوم خود را به این پزشک موفق اختصاص داده است.

شیخ‌زاده در ابتدای صحبت خود در این نشریه گفته است: اواخر ماه دسامبر، زمانی که درباره اولین موارد کرونا در ووهان شنیدم، می‌دانستم که باید اینجا در هامبورگ آماده شویم. وظیفه من به عنوان مدیر پزشکی بخش اورژانس این است که آینده‌نگری کنم.

وی ادامه داده است: در ماه ژانویه شروع به تعریف روش‌های واضح درباره نحوه برخورد با بیماران کرونایی و سپس اطلاع‌رسانی به تیم‌هایم در بخش‌های اورژانس کلینیک‌ بیمارستان‌های آسکلئوس و سنت‌جورج کردم. همچنین با مسئولان و در کارگروه‌های مختلف تماس مستمر داشتم.

شیخ‌زاده از صحبت‌های مکرر در این باره با کارگروه‌ها و مسئولان مورد نظر بیمارستان‌های مذکور یاد کرد و گفت: ما تصمیم گرفتیم که همه بیماران مبتلا به علائم کرونا را فوراً جدا کنیم. به همین دلیل اورژانس را به دو بخش برای بیماران کرونایی و موارد مشکوک تقسیم کرده‌ایم.

شهر هامبورگ آلمان دارای 5 بیمارستان به نام‌های niversity Hospital Hamburg Eppendorf، Immanuel Hospital، Hospiz Sinus for people with disabilities، Evangelical Hospital Alsterdorf و Institute of Transfusion Medicine است.

انتهای پیام
captcha