رتبه سوم لرستان در مرگ و میر ناشی از سم
کد خبر: 3907545
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۵

رتبه سوم لرستان در مرگ و میر ناشی از سم

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت با سم در این استان طی سال گذشته را ۵۳ نفر اعلام کرد و گفت: لرستان رتبه سوم کشوری را در این زمینه دارد.

رتبه سوم لرستان در مرگ و میر ناشی از سمحمیدرضا نظیفی، مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت با سم را ۵۳ نفر اعلام کرد و با اشاره به این‌که لرستان رتبه سوم کشوری در این زمینه را دارد، گفت: متأسفانه تلفات ناشی‌ از مسمومیت با قرص برنج در استان در حال افزایش است و این روند افزایشی بدون شک نیازمند اعمال تدابیر ویژه و سختگیرانه‌تر برای جلوگیری از ورود غیرقانونی قرص برنج به کشور و ممنوعیت فروش آن و نیز اطلاع‌رسانی همه‌جانبه از سوی نهادهای مرتبط برای آگاه‌سازی عمومی از مخاطرات این آفت‌کش است.

وی افزود: هزار و ۶۹۶ پرونده همسرآزاری در پزشکی قانونی لرستان بررسی شده که ۵ درصد افزایش داشته است و در این حوزه رتبه لرستان بیستم است.

وی با بیان این‌که یک سوم پرونده‌هایی که در دادگستری تشکیل می‌شود جهت کارشناسی به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌‌شود، گفت: ۷۰ درصد کارکنان پزشکی قانونی لرستان دارای مدرک تحصیلی دکترا هستند.

نظیفی با اشاره به این‌که سالانه ۵۰ هزار پرونده در این استان بررسی و اعلام نظر می‌شود، ادامه داد: در سال گذشته ۴۶ هزار پرونده به پزشکی قانونی لرستان ارجاع و اعلام نظر شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به این‌که ۹۲ درصد کل پرونده‌های ارجاع به پزشکی قانونی در حوزه معاینات سرپایی انجام می‌شود، تصریح کرد: ۳.۵ درصد پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی لرستان اجساد و ۳.۳ درصد پرونده‌های ارجاع به پزشکی قانونی لرستان به آزمایشگاه‌ها ارسال و ۱.۲ در کمیسیون‌های تخصصی اعلام نظر شده است.

وی با ذکر این مطلب که پزشکی قانونی ۴۰ نوع خدمت در معاینات سرپایی انجام می‌دهد، اضافه کرد: پزشکی قانونی زبان گویای مظلومانی است که شاید زبانی برای احقاق حق خود نداشته باشند.

نظیفی با اشاره به این‌که سال گذشته ۵ درصد کاهش ارجاع پرونده داشتیم، گفت: تعداد معاینات سرپایی پزشکی قانونی لرستان، ۴۲ هزار پرونده بوده که ۳.۷ درصد کاهش ارجاع پرونده داشتیم.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان تعداد کل اجساد ارجاعی به پزشکی قانونی لرستان را ۱۶۵۰ جسد اعلام کرد و گفت: ۵۲۳ نفر آمار تلفات رانندگی لرستان در سال گذشته است و در این حوزه رتبه ۷ کشور را داریم.

وی آمار مصدومان ناشی از نزاع در لرستان را ۱۳ هزار و ۷۲۱ اعلام کرد و گفت: در بحث نزاع رتبه استان ۱۳ کشور است این در حالی‌است که ۱۵۲۲ پرونده به آزمایشگاه‌ها ارجاع شده است که این آزمایش‌ها در سه بخش سلولوژی آسیب‌شناسی و سم‌شناسی انجام شده است‌.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به این‌که ۳۳۰۰ نمونه از پروفایل ژنتیکی زندانیان لرستان تهیه و در بانک اطلاعات ژنتیکی زندانیان ارجاع داده می‌شود، اضافه کرد: در بحث ژنتیک ۹۹ درصد صحت اطلاعات قابل اعتماد است.

انتهای پیام
captcha