نیازمند فضاهای انسان‌محور در شیراز هستیم
کد خبر: 3907571
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

نیازمند فضاهای انسان‌محور در شیراز هستیم

شهردار شیراز با بیان اینكه رویكرد این سازمان تعریف پروژه‌های انسان‌محور و طرح‌های ارتقا دهنده كیفیت زندگی شهروندان است، گفت: در کلان‌شهر شیراز نیازمند فضاهای انسان‌محور هستیم.

به گزارش ایكنا از فارس، حیدر اسكندرپور، شهردار شیراز شب گذشته، 8 تیرماه در آیین افتتاح فاز دوم تقاطع شهید رودکی، بزرگراه مهندسین و بهره‌برداری از فاز نخست تقاطع استاد بهمن بیگی گفت: رویکرد شورای پنجم و مجموعه شهرداری تعریف پروژه‌های انسان‌محور و طرح‌های ارتقادهنده کیفیت زندگی شهروندان است.

وی افزود: در کلان‌شهر شیراز نیازمند فضاهای انسان‌محور هستیم که در هر منطقه شهرداری بین سه تا پنج پروژه از این دست در دست اجرا است.

اسكندرپور در این راستا خبر از تكمیل باغ ایرانی داد و گفت: عملیات اجرایی باغ ایرانی در بولوار امیرکبیر به وسعت ۱۰ هکتار تا پایان امسال تکمیل و تقدیم شهروندان می‌شود.

وی همچنین گفت: به‌منظور نورپردازی شهر و ارتقای منظر شب شیراز 20 پروژه منظر شهری را تا پایان سال جاری اجرا می‌کنیم و فضای سبز شهری نیز در تعدادی از معابر هر منطقه ارتقا می‌یابد.

شهردار شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره به افتتاح پروژه‌های شهرداری گفت: هفته دولت و همچنین در نیمه دوم امسال به‌صورت سریالی پروژه‌هایی را افتتاح و کلنگ‌زنی می‌کنیم و سال 99 یکی از بهترین سال‌ها برای شهرداری شیراز در زمینه افتتاح پروژه‌ها و شروع پروژه‌های شاخص باشد.

اسکندرپور گفت: طی ماه‌های گذشته علی‌رغم مشکلات موجود اما با همراهی و همگامی اعضای شورا و مجموعه مدیریت شهری گام‌های بزرگی را برداشتیم که افتتاح و بهره‌برداری از سه پروژه بزرگراه مهندسین، فاز دوم تقاطع شهید رودکی و فاز نخست تقاطع استاد بهمن بیگی بخشی از این اقدامات است.

وی، هدف از احداث این پروژه‌ها توسعه معابر و تکمیل رینگ‌های پیرامونی شهر شیراز دانست و افزود: همچنین عملیات اجرایی بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی که رینگ شمال غرب شیراز را در ادامه کوهسار مهدی(عج) تکمیل می‌کند با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در حال اجراست و تلاش داریم تا روز شیراز سال آتی آن را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار شیراز با اشاره به اجرای عملیات آسفالت معابر سطح شهر گفت: در راستای پاسخ‌گویی به خواسته شهروندان از ابتدای خردادماه در سطح شهر اقدام به اجرای عملیات آسفالت کرده‌ایم و به‌صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه گزارش آن به شهروندان اعلام می‌شود.

عنایت‌الله رحیمی، استاندارفارس نیز در این مراسم با بیان اینکه نتیجه تلاش‌های شهرداری باید ایجاد رفاه و آرامش برای شهروندان باشد، ابراز امیدواری کرد با اجرای پروژه‌هایی مانند تقاطع بهمن بیگی و پل شهید رودکی، شاهد تقویت این رفاه و خدمت‌رسانی باشیم.

وی افزود: این سه پروژه علاوه بر اینکه شمال و جنوب شهر شیراز را متصل می‌کند، با کاهش ترافیک و در پی آن کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی از پروژه‌های سبز محسوب می‌شوند.

رحیمی با اشاره به اینکه این  سه پروژه شهرداری با حدود هزار میلیارد تومان اعتبار انجام شده و به بهره‌برداری رسیده است، گفت: امیدواریم شهرداری شیراز با ادامه روند کاهش بروکراسی اداری توفیق بیشتری در جذب  سرمایه‌گذاران به دست آورد.

وی همچنین بر لزوم تعریف پروژه‌های تفریحی، توریستی، تجاری و... در کنار چنین پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و گفت: امیدواریم همانگونه که شورای شهر و شهرداری تا کنون این موضوع را در دستور کار قرار داده‌اند از این پس نیز شاهد توجه بیشتر دست‌اندرکاران قانون‌گذاری ملی و محلی در این راستا باشیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: مجموعه مدیریتی استان نیز می‌کوشد از اختیارات قانونی برای کمک به تعریف چنین پروژه‌هایی کمک کند.

انتهای پیام
captcha