برای افت تحصیلی دانش‌آموزان برنامه تابستانی داریم
کد خبر: 3907706
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری:

برای افت تحصیلی دانش‌آموزان برنامه تابستانی داریم

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه نگرانی اصلی ما متوجه آموزش دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی است، گفت: برنامه‌هایی در تابستان برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری، ۹ تیرماه در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه ۸۲ درصد دانش‌آموزان استان به شبکه شاد دسترسی دارند، اظهار کرد: حدود ۹۶ درصد معلمان و ۱۰۰ درصد مدیران نیز به این شبکه متصل شده‌اند، بیش‌ترین آمار دانش‌آموزانی که نتوانسته‌اند به شاد متصل شوند در مناطق کوهرنگ، عشایری و لردگان هستند.

وی ادامه داد: تعداد و علت دقیق دانش‌آموزانی که نتوانسته‌اند به شبکه شاد متصل شوند مشخص شده است و در صورت ادامه‌دار شدن روند تعطیلی مدارس و آموزش مجازی سناریوهای مختلفی برای سال تحصیلی جدید طراحی شده است.

وی در خصوص برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان در چهارمحال و بختیاری، گفت: خوشبختانه آموزش‌های مجازی تأثیر خوبی در یادگیری داشته است و طبق گزارشات از حوزه‌های امتحانی میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان کاهش نداشته و در برخی دروس نیز افزایش داشته است.

قائدامینی با بیان اینکه نگرانی اصلی ما متوجه آموزش دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی است، خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی در تابستان برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در پایان با بیان اینکه برنامه اداره‌کل آموزش و پرورش استان بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کامل شده است، بیان کرد: این سند جهت تصویب ارسال شده است.

در ادامه محمد محمدی معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ادارات آموزش و پرورش استان‌ها باید هرساله برنامه خود را براساس اسناد بالادستی که همان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است ارائه دهند، ۲۳ هدف عملیاتی و ۱۳۱ راهکار برای حل مشکلات این حوزه باید مدنظر باشد.

وی افزود: طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هرساله تدوین و به تصویب برسد که در سند آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، ۲۱۶ برنامه و ۹۲۶ فعالیت تعریف شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: مدرسه خوانا، طرح آجر به آجر، کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان، تربیت اجتماعی، نشاط اجتماعی، تربیت دینی با محوریت حجاب و نماز، تربیت تمام‌ساحتی، آموزش‌های مجازی زیست قرنطینه‌ای و پوشش تحصیلی حداکثری از مهم‌ترین موضوعات در این برنامه است.

معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یادآور شد: درصدد هستیم برای جبران افت تحصیلی برای دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی با اولویت مناطق روستایی و عشایری با استفاده از ظرفیت معلمان جهادی، کاروزان آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، ۲۰۰ مدیر آموزگار شاغل در مناطق محروم و راهبران آموزشی بحث آموزش این دانش‌آموزان را پیگیری کنیم.

در پایان جلسه فیروز عسگری معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خصوص برگزاری کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزانی که نمره حدنصاب را کسب نکرده‌اند، اظهار کرد: ۳ سناریو برای وضعیت سفید، زرد و سفید تعریف شده است و منتظر اجرای این سناریوها براساس دستور ستاد ملی کرونا هستیم.

وی اضافه کرد: در وضعیت سفید کلاس‌ها بر اساس روال سابق، در وضعیت زرد با نیمی از ظرفیت و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ودر وضعیت قرمز کلاس‌ها از طریق شبکه شاد برگزار می‌شود.

عسگری یادآور شد: هزینه کلاس‌ها نسبت به سال گذشته نهایتا ۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و تنها برای برخی دروس خاص کلاس برگزار می‌شود.

معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان در پایان بیان کرد: ۲۰ تا ۲۷ تیرماه آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، تیزهوشان و چند المپیاد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha