ارائه کامل‌ترین الگوی خانواده در مکتب رضوی
کد خبر: 3907854
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

ارائه کامل‌ترین الگوی خانواده در مکتب رضوی

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) استان اردبیل، با اشاره به ارائه کامل‌ترین الگوی خانواده در مکتب رضوی گفت: انحراف و تغییر در سبک زندگی اسلامی خانواده‌ها یکی از برنامه‌های راهبردی شیطان برای گمراهی است و کم و کاستی در آداب و سنن می‌تواند ما را در ورطه سقوط از سبک زندگی قرار دهد.

ارائه کامل‌ترین الگوی خانواده در مکتب رضویافسانه جهانی، مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: افراد از هر چیزی که محیط خانواده را متشنج و دچار افسردگی و هیجانات بی‌مورد می‌کند اجتناب ‎کنند، نهاد خانواده از ارزش بسیاری برخوردار است و اسلام توجه زیادی به این نهاد دارد، چرا که راه رسیدن به سعادت و خوشبختی را خانواده می‌داند و پیشرفت و رسیدن به کمال از دامن خانواده تحقق می‌پذیرد.

وی افزود: دشمنان اسلام با هدف گرفتن خانواده در صدد از بین بردن این نهاد اجتماعی هستند و در این جاست که سبک زندگی اسلامی مطرح می‌شود که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

جهانی اظهار کرد: البته یکی از راهبرد‌های غربی‌ها تغییر سبک زندگی است و در این سبک زندگی ارزش‌های خانواده تغییر پیدا می‌کند و نهاد خانواده از هم می‌پاشد، معنویت کم رنگ شده و نهاد مقدس خانواده دچار تزلزل می‌شود.

جهانی، با اشاره به ارائه کامل‌ترین الگوی خانواده در مکتب رضوی گفت: انحراف و تغییر در سبک زندگی اسلامی خانواده‌ها یکی از برنامه‌های راهبردی شیطان برای گمراهی است و کم و کاستی در آداب و سنن می‌تواند ما را در ورطه سقوط از سبک زندگی قرار دهد.

وی ادامه داد: سبک زندگی یک مسئله عمیق تربیتی است که نباید نادیده گرفته شود تا نسلی با باور‌های درست و قائل به اصول و ارزش‎ها به جامعه تحویل داده شود.

مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) استان اردبیل، گفت: مهم‌ترین چیزی که در خانواده باید به آن بپردازیم ولایتمداری است و جایگاه آن بایستی در خانواده‌ها مشخص شود، وقتی می‌گوییم تربیت، منظور فقط تربیت به معنای عمل به خوب و بد در ذهن ما نیست، در حوزه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فردی و به ویژه خانوادگی در سبک رضوی است که خود یک مکتب تربیتی جامع است.

انتهای پیام
captcha