اعمال محدودیت‌های کرونایی به صورت جدی در ادارات ملایر
کد خبر: 3907876
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸

اعمال محدودیت‌های کرونایی به صورت جدی در ادارات ملایر

فرماندار ملایر، در ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا اظهار کرد: حفظ سلامت مردم خط قرمز ما است و با کسانی‌که دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا را رعایت نکنند و سلامت مردم را به خطر بیندازند، برخورد قضایی و انتظامی می‌شود.

اعمال محدودیت‌های کرونایی به صورت جدی در ادارات ملایربه گزارش ایکنا از همدان، قدرت‌الله ولدی، فرماندار ملایر، امروز 10 تیرماه، در ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا اظهار کرد: حفظ سلامت مردم خط قرمز ما است و با کسانی‌که دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا را رعایت نکنند و سلامت مردم را به خطر بیندازند، برخورد قضایی و انتظامی می‌شود.
وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در ادارات، اماکن عمومی، تالارها و کانون‌های پرخطر را الزامی دانست و تاکید کرد: ورود افراد بدون ماسک به دستگاه‌های اجرایی و سایر اماکن عمومی ممنوع است.
فرماندار ویژه ملایر خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: نسبت به نصب بنر الزامی بودن استفاده از ماسک در ورودی ادارات و بنرهای فرهنگی و بهداشتی هشدار دهنده درباره خطر شیوع ویروس کرونا در سطح شهر اقدام کنند و تا ۷۲ ساعت آینده اداراتی که مراجعات فراوان دارند، نسبت به تجهیز و نصب دستگاه‌ نوبت‌دهی اقدام کرده، در غیر اینصورت با آنها برخورد خواهد شد.
وی همچنین توسعه خدمات الکترونیک در سطح ادارات و نهادها در راستای مقابله با کرونا را ضروری دانست و گفت: مدیران برای کاهش مراجعات حضوری مردم به ادارت و ارائه خدمات بهتر به ارباب رجوع از خدمات الکترونیک استفاده کنند.
ولدی با اشاره به مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا و جلوگیری از افزایش اجاره‌بها نیز اظهار کرد: طبق این مصوبه در شهرستان‌هایی همچون ملایر، مالکان مجاز به افزایش ۱۵ درصدی اجاره بها هستند و تمامی مشاوران املاک در ملایر موظف به رعایت این مصوبه هستند و در صورت تخلف، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
وی همچنین بر لزوم افزایش نظارت و بازرسی‌ها بر توزیع کالاهای اساسی مردم، بازار و داروخانه‌ها تاکید کرد و افزود: بر اساس تصمیم ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، باید از صفر تا صد تهیه و توزیع کالا نظارت شود و در این حوزه از ظرفیت بسیج، هیات اندیشه ورزان جوان و بازرسان افتخاری در این شهرستان برای نظارت‌ها استفاده شود.
فرماندار ملایر ممنوعیت برگزاری مراسم در آرامستان‌ها، چاپ اعلامیه فوت و عدم حضور در مراسم‌های شادی و عزا را از محدودیت‌های جدید ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان عنوان و بیان کرد: اداره صنعت و معدن موظف است نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از برگزارکنندگان عروسی در تالارها تعهد بگیرد.وی همراهی مردم و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان و زحمات و تلاش‌های
ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان را قابل تقدیر خواند و تاکید کرد: چنانچه به واسطه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و عدم توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا، به وضعیت قرمز برسیم، محدودیت فعالیت یک هفته‌ای را با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا در استان و کشور اعمال می‌کنیم.
ولدی حضور در مراسم‌های عروسی و عزا، مهمانی‌های خانوادگی را علت اصلی افزایش شیوع ویروس کرونا در این شهرستان برشمرد و تاکید کرد: توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی اولویت نخست مبارزه و کنترل کرونا است و باید در این روند مراقب سالمندان و بیماران زمینه‌ای باشیم.

انتهای پیام
captcha