خنثی شدن طرح حمله به مسجدی در آلمان
کد خبر: 3908447
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

خنثی شدن طرح حمله به مسجدی در آلمان

پلیس آلمان از بازداشت یک گروه نئونازی با نام «نیروهای آزاد برگنتس»، که برای حمله به یکی از مساجد این کشور برنامه‌ریزی می‌کرد، خبر داد.

خنثی شدن طرح حمله به یکی از مساجد در آلمانبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیاالیوم، تلویزیون آلمان به نقل از «تورستن هربست» سخنگوی پلیس «براندبورگ» اعلام کرد: نیروهای پلیس اطلاعاتی را درباره هفت شخص 32 تا 40 ساله دریافت کرده‌اند که این افراد برای حمله به مسجدی در شهرک «ویتنبرگ» در منطقه «برگنتس» با مواد منفجره برنامه‌ریزی می‌کردند.

در این اقدام امنیتی، که در سه ایالت براندنبورگ، مکلنبورگ ـ‌ وورپومرن و ساکسونی آنهالت انجام شد، مقداری سلاح نیز کشف شد.

در همین رابطه شورای ایالتی آلمان با قانون جدید مقابله با راست‌گرایی افراطی و جنایات تنفرآمیز در اینترنت، که از سوی مجلس فدرال هم در اواسط ماه ژوئن به تصویب رسید، موافقت کرد.

براساس این قانون، شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک ملزم می‌شوند که هرگونه فعالیتی را که باعث ترویج نئونازی‌ها، برانگیختن اختلاف و یا تهدید به مرگ و تجاوز جنسی می‌شود فوراً به پلیس گزارش کنند.

این قانون همچنین از شبکه‌های اجتماعی می‌خواهد که اطلاعات شناسه کاربری صاحب نشر‌دهنده مطالب را به مراجع ذی‌صلاح ارائه دهند تا عاملان چنین جنایت‌هایی هرچه سریعتر شناسایی شوند.

انتهای پیام
captcha