ساخت مسجد و مرکز فرهنگی در آلمان
کد خبر: 3921884
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

ساخت مسجد و مرکز فرهنگی در آلمان

ساخت مسجد و مرکز فرهنگی در شهر «بونده» واقع در ایالت راین شمالی آلمان به همت اتحادیه اسلامی امور دینی ترکیه آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، مراسم کلنگ‌زنی مسجد و مرکز فرهنگی شهر بونده آلمان سه‌شنبه، ۱۸ شهریورماه، با حضور مسئولان آلمانی و ترکیه‌ای برگزار شد.

کاظم ترکمان، رئیس اتحادیه اسلامی امور دینی ترکیه در آلمان، در سخنانی اظهار کرد: مساجد خانه خدا هستند و ساخت مسجد از نیم قرن پیش و از زمانی که مسلمانان از آناتولی به قاره اروپا مهاجرت کردند، در رأس امور مسلمانان بوده است. ساخت این مسجد جدید در ایجاد روابط مشترک میان دو کشور آلمان و ترکیه سهم بسزایی خواهد داشت.

احمد فائق دافاز، سرکنسول ترکیه در شهر مونستر آلمان، نیز در این مراسم گفت: مسجد جدید میراث مشترک همه اهالی شهر بونده است نه فقط مخصوص اقلیت ترک مقیم آلمان. عبادتگاه‌ها اماکن مقدسی است که همه اقشار مختلف جامعه در آن حضور می‌یابند و در نتیجه مراکز مهمی شمرده می‌شوند که سهم بزرگی در همبستگی اجتماعی خواهند داشت.

ولفگانگ کوش، شهردار بونده، نیز در این باره گفت: کلنگ‌زنی این مسجد پس از برنامه‌ریزی‌های طولانی‌مدت میان شهرداری بونده و اتحادیه امور دینی ترکیه در آلمان انجام شده و این مسجد غنای بسیاری به شهر بونده می‌بخشد.

مسجد مذکور در ۴ طبقه و در مساحتی حدود ۲۲۰۰ متر مربع ساخته می‌شود و قطر گنبد آن ۸/۵ متر است و طول مناره آن به ۱۸ متر می‌رسد.

پیش بینی شده است که ساخت این مجتمع (مسجد و مرکز فرهنگی) حدود دو سال به طول بینجامد. این مجتمع فرهنگی شامل بخش‌های متعددی از جمله مسجد، سالن کنفرانس، کتابخانه و کلاس‌های درس خواهد بود.

انتهای پیام
captcha