برگزاری آزمون «اعطای مدرک تخصصی حفظ» با حضور 155 همدانی
کد خبر: 3908511
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

برگزاری آزمون «اعطای مدرک تخصصی حفظ» با حضور 155 همدانی

رئیس اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان همدان از شرکت 155 حافظ همدانی در پانزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در 27 تیرماه خبر داد.

برگزاری آزمون «اعطای مدرک تخصصی حفظ» با حضور 155 همدانیجواد سعیدی، رئیس اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: آزمون مرحله اول پانزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن روز جمعه، ۲۷ تیرماه سال جاری ساعت 9 صبح به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
رئیس اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان همدان افزود: 155 نفر از استان در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء قرآن کریم ثبت‌نام نموده‌اند که در صورت کسب حد نصاب نمره به مراحل بعدی راه خواهند یافت.
وی با اشاره به اینکه این آزمون به صورت حضوری و در دو حوزه امتحانی همدان و ملایر برگزار می‌شود گفت:127 نفر در شهر همدان و 28 نفر در شهرستان ملایر به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.
سعیدی اشاره ای به آمار حافظان قرآن در استان داشت و گفت: 77 حافظ کل قرآن با تفکیک 45 حافظ خانم و 32 حافظ آقا در سطح استان وجود دارد، تعداد حافظان 20 جزء قرآن نیز، 31 نفر است که 29 نفر در بخش خواهران و 2 نفر در بخش آقایان است.
عضو هیئت رئیسه اتحادیه قرآنی کشور گفت: حافظان 10 جزء قرآن کریم دراستان نیز 47 نفر با تفکیک 38 خانم و 9 آقا هستند که در مجموع آمار حافظان قرآن 10، 20 و 30 جزء، 155 نفر است.
وی با اشاره به اینکه امسال شاهد رشد خوبی در آمار ثبت نام کنندگان آزمون بودیم ابراز کرد: سازمان دارالقرآن و مراکز امور قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی متولی برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن است.
سعیدی با بیان اینکه تسهیلات وامتیازات خاصی درسطح ملی برای حافظان قرآن در نظر گرفته شده است گفت: گواهی‌نامه حافظان ۱۰ جزء، معادل مدرک دیپلم، گواهی‌نامه حافظان ۲۰ جزء معادل مدرک فوق دیپلم و گواهی‌نامه حافظان کل که درجه سه محسوب می‌شود، معادل مدرک لیسانس است، حافظان کل درجه دو، مدرک معادل باکارشناسی ارشد و حافظان کل درجه 1، مدرک معادل دکتری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha