شکایت علیه رسانه سعودی موهن به ساحت مرجعیت
کد خبر: 3908567
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸

شکایت علیه رسانه سعودی موهن به ساحت مرجعیت

کانون وکلای نجف اشرف طی بیانیه‌ای از تشکیل گروهی از وکلا برای اقامه دعوی علیه روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» به دلیل اهانت به ساحت مرجعیت عالی شیعیان در عراق خبر داد.

شکایت علیه رسانه سعودی موهن به ساحت مرجعیتبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المعلومة، «علی الشیبانی» رئیس کانون وکلای نجف اشرف با صدور بیانیه‌ای در این باره تصریح کرد: ما اقدام گستاخانه روزنامه وهابی الشرق الاوسط علیه مقام  مرجعیت عالی از طریق انتشار کاریکاتور اهانت‌آمیز را که دلالت بر کینه بزرگ این روزنامه زرد نسبت به عراق دارد، محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: پس از دفاع مرجعیت از عراق و حفاظت از آن به وسیله فتاوای مبارک و خون‌های پاک قهرمانان عراقی، که موجب به شکست کشانده شدن طرح‌های بزرگ برای اشغال عراق از سوی داعش شد، می‌بینیم که این روزنامه بار دیگر با اهانت به مرجع ما به عراق و همه گروه‌های آن توهین کرده است.

رئیس کانون وکلای نجف اشرف در ادامه توضیح داد: این اهانت گستاخانه موجب شد ما با تشکیل کمیته‌ای از وکلا اقدام به شکایت قضایی علیه مسئولان این روزنامه و کاریکاتوریست این کاریکاتور ننگین کنیم.

از سوی دیگر ائتلاف سائرون عراق نیز با صدور بیانیه‌ای اهانت روزنامه الشرق الاوسط سعودی به مرجعیت دینی را تجاوزی آشکار و غیر قابل قبول خواند و خواستار عذرخواهی این روزنامه شد.

در این بیانیه آمده است: امیدوار بودیم این روزنامه و بقیه روزنامه‌ها در برخورد با واقعیت عراق و دوری از طایفه‌گرایی که آسیب بزرگی به روابط میان عراق و برادران عربش و کشورهای همجوار می‌زند مثبت‌تر باشند.

ائتلاف سائرون تأکید کرد: از این روزنامه انتظار می‌رود از این اشتباه بزرگ خود عذرخواهی و در پوشش دهی مسائل مربوط به عراق و شخصیت‌های مذهبی و ملی آن حرفه‌ای‌تر برخورد کند.

الشرق الاوسط روز گذشته، جمعه اقدام به انتشار کاریکاتوری موهن از آیت‌الله سیستانی کرد که با واکنش مردم و مقامات عراقی همراه شد.

انتهای پیام
captcha