تلاش برای استیفای حقوق موقوفات فارس با تنظیم 2400 سند اجاره
کد خبر: 3908597
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

تلاش برای استیفای حقوق موقوفات فارس با تنظیم 2400 سند اجاره

معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس از تلاش برای استیفای حقوق موقوفات استان با تنظیم 2 هزار و 488 سند اجاره موقوفات در سطح استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، داوود عسکرپور، معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس امروز، 14 تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از وظایف ذاتی و اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور حفظ، حراست و صیانت از موقوفات است.

وی با بیان اینكه در راستای تحقق این رسالت بزرگ  همواره پیگیری‌های جدی از سوی کارشناسان اوقاف برای استیفای حقوق موقوفات انجام می‌شود، افزود: به‌همین منظور و از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد 2488 سند اجاره موقوفات در استان فارس تنظیم یا تجدید شده است.

عسکرپور با تصریح اینكه اسناد اجاره تنظیمی مربوط به موقوفات متصرفی و اشتراک التولیه است، گفت: بیشترین اسناد در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ممسنی و به تعداد 343 فقره تنظیم و تجدید شده است.

معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس، پرداخت حقوق موقوفات را در اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش موثر دانست و تاکید کرد: بسیاری از موقوفات در کشور با نیات عام و امور عام‌المنفعه به ثبت رسیده است که همواره برکات فراوانی برای مردم به ویژه افراد نیازمند دارد؛ از این‌رو هر چه متصرفان و مستاجران نسبت به پرداخت حقوق موقوفات اقدام کنند به افراد نیازمند بیشتری می‌توان کمک کرد.

انتهای پیام
captcha