زائران حج البرزی می‌توانند ودیعه خود را پس بگیرند
کد خبر: 3908801
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

زائران حج البرزی می‌توانند ودیعه خود را پس بگیرند

مدیر حج و زیارت البرز گفت: با توجه به لغو سفر حج در سال جاری توسط عربستان، زائرانی که قصد انصراف دارند، می‌توانند مبلغ ودیعه خود را پس بگیرند و زائرانی که قصد انصراف ندارند، می‌توانند مبلغ پرداختی خود را نزد سازمان حج و زیارت به منظور حج آینده نگه دارند.

زائران حج البرزی می‌توانند ودیعه خود را پس بگیرند

عباس دمیرچی، مدیر حج و زیارت البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: زائران ایرانی در سال جاری به دلیل شیوع کرونا و گسترش آن به سرزمین وحی اعزام نمی‌شوند و مناسک حج به صورت محدود و داخلی در کشور عربستان برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: باتوجه به نبود امکان برگزاری مراسم حج برای زائران، ضمن محفوظ ماندن نوبت و اولویت اعزام حجاج ثبت‌نام شده، تمامی برنامه‌ریزی‌های حج به سال آینده موکول شده و افراد در صورت انصراف می‌توانند ودیعه خود را پس بگیرند و اگر در حج آینده این افراد قصد اعزام شدن به حج را داشته‌ باشند، اعزام با نرخ جدید برای آن‌ها محاسبه خواهد شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: اگر فرد درخواست ودیعه را داشته‌باشد، با تکمیل فرم انصراف، یک میلیون تومان از مبلغ ودیعه بر روی سند او مانده و مابقی پول به او برگردانده می‌‌شود.
مدیر حج و زیارت البرز در پایان با‌ اشاره به تصمیم در خصوص برگزاری مراسم اربعین یادآور شد: در حال حاضر شرایط ویروس کرونا اجازه نمی‌دهد در خصوص مراسم پیاده‌روی اربعین و حضور زائران، نظر و تصمیم قطعی اعلام شود و برگزاری مراسم اربعین و حضور زائران در این‌پیاده‌روی به نظر ستاد‌ ملی کرونا و ستاد کشوری اربعین بستگی دارد.

انتهای پیام
captcha