اجرای پروژه کف‌سازی مسجد امام (ره) در تفت
کد خبر: 3908816
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

اجرای پروژه کف‌سازی مسجد امام (ره) در تفت

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تفت از اجرای پروژه کف‌سازی مسجد تاریخی امام (ره) و موزه مردم‌شناسی این شهرستان خبر داد.

اجرای پروژه کف سازی مسجد امام ره (شاه ولی) تفتبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی میراث فرهنگی استان یزد، مهدی جمالیان، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تفت با اشاره به اجرای پروژه کف‌سازی مسجد تاریخی امام (ره) و موزه مردم‌شناسی این شهرستان اظهار کرد: در این طرح که مرمت به صورت مشارکتی و با همکاری شهرداری تفت انجام می‌شود، کف‌سازی مسجد و موزه در حال انجام است.

جمالیان قدمت این مجموعه را دوران‌ تاریخی پس از اسلام، عنوان کرد و گفت: مجموعه تاریخی امام (ره) تفت که یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری تفت به حساب می‌آید شامل حسینیه، مسجد، بقعه شاه خلیل ثانی (موزه مردم‌شناسی تفت)، زورخانه، مدرسه، بازار، میدان، آب‌انبار و نخل است و در تاریخ هشتم خرداد ۱۳۷۸ با شماره ثبت ۲۳۴۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

یادآور می‌شود در فازهای مرمتی مجموعه امام (ره) شاه ولی تفت طی سال‌های گذشته بخش‌هایی از مدرسه و سنگ‌فرش حسینیه و مرمت بقعه که در حال حاضر موزه مردم شناسی است، انجام شده است.

انتهای پیام
captcha