نصب حفاظ در مساجد «سیده زینب(س)» و «رأس الحسین‌(ع)» در قاهره
کد خبر: 3908872
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا؛

نصب حفاظ در مساجد «سیده زینب(س)» و «رأس الحسین‌(ع)» در قاهره

وزارت اوقاف مصر به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، اطراف دو بارگاه حضرت زینب‌(س) و امام حسین‌(ع) در مساجد «سیده زینب‌(س)» و «رأس الحسین‌(ع)» را حصار‌کشی کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الیوم السابع، مدیریت اوقاف قاهره اعلام کرد که به دستور «محمد مختار جمعه»، وزیر اوقاف مصر، در اطراف ضریح امام حسین(ع) در مسجد «رأس الحسین‌(ع)» و ضریح حضرت زینب‌(س) در مسجد «سیده زینب(س)»، حفاظ پرده‌ای نصب شده است.

اوقاف قاهره تأکید کرد که این اقدام در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و زائران صورت گرفته است.

اداره اوقاف قاهره تصریح کرد: تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با ویروس کرونا، شامل بسته بودن سرویس‌های بهداشتی، عدم ورود جنازه به داخل مساجد، اقامه نماز میت و دیگر مناسبات نیز می‌شود.

اداره مذکور همچنین اعلام کرد که بنا به دستور وزیر اوقاف مصر، هیچ ضریح یا بارگاهی باز نخواهد بود و تعلیق نماز جمعه تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

بنا به این گزارش، وزیر اوقاف مصر از رئیس اوقاف قاهره خواسته که دو مسجد را ضدعفونی کند و با نصب حفاظ و بستن مقام حضرت زینب(س) و امام حسین(ع)، مانع دسترسی نمازگزاران به ضریح شود.

در همین راستا، کمیته‌ای به ریاست شیخ «صبری یس»، رئیس ادارات اوقاف و اعضای آن تشکیل شد و در آن مقرر شد همه ضریح‌هایی که در مساجد قرار دارند، تا قبل از پایان این هفته بسته شوند.

یادآور می‌شود، در داخل مسجد رأس الحسین(ع)، ضریحی قرار دارد که منتسب به محل دفن سر مبارک امام حسین (ع) است. مقام حضرت زینب(س) یا مسجد السیدة زینب(س) در قاهره، یکی از مکان‌های مقدس و به قولی، محل دفن حضرت زینب(س) است.

انتهای پیام
captcha