مصر مصلای بانوان در مسجد حضرت زینب(س) قاهره را تعطیل کرد
کد خبر: 3994991
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶

مصر مصلای بانوان در مسجد حضرت زینب(س) قاهره را تعطیل کرد

وزارت اوقاف مصر مصلای بانوان در مسجد حضرت زینب(س) قاهره را به بهانه رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا از سوی نمازگزاران تعطیل کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، هشام عبدالعزیز، رئیس بخش دینی وزارت اوقاف مصر تصمیم گرفت که مصلای زنان در مسجد السیده زینب(س) را تا پایان شرایط کرونا تعطیل کند.
در بیانیه‌ای که وزارت اوقاف مصر به همین منظور صادر کرد، آمده است: این تصمیم بر اساس گزارش اداره اوقاف مصر درباره عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط نمازگزاران و حاضران در مصلا به رغم هشدارهای داده شده در خصوص حفظ فاصله اجتماعی و مقررات حضور در مسجد بوده است.

وزارت اوقاف مصر در ابتدای شیوع کرونا نیز مسجد السیده زینب را زودتر از دیگر مساجد به بهانه شیوع کرونا تعطیل کرد و پس از آن هم که مساجد به تدریج باز شدند، در اطراف بارگاه منسوب به حضرت زینب در این مسجد حصار کشیده شد.
مقام حضرت زینب(س) یا مسجد سیده زینب یکی از بزرگترین و مشهورترین مساجد قاهره، پایتخت مصر است که به عنوان یکی از مکان‌هایی است که به‌ عنوان مدفن حضرت زینب(س) مطرح شده است. این مکان زیارتگاه شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) است.
محله السیده زینب به عنوان یکی از مناطق قدیمی و پرتردد در جنوب قاهره به شمار می‌‎رود. در نزدیکی مقام حضرت زینب(س) خیابانی با نام زین‌العابدین قرار دارد. میدانی نیز در نزدیکی این مقام به نام حضرت زینب(س) قرار گرفته است.

برخی از مورخان می‌گویند که این مسجد سال 85 هجری قمری روی قبر مبارک حضرت زینب(س) بنا شده و در قرن دهم هجری نیز مرمت شده است.

پس از آن بارها این مسجد مرمت شده و در عصر حاضر به مساحت آن افزوده شده است.

انتهای پیام
captcha