هنرمندان متناسب با موضوعات روز به خلق اثر بپردازند
کد خبر: 3908994
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

هنرمندان متناسب با موضوعات روز به خلق اثر بپردازند

امام جمعه کرج از موضوع‌یابی هنری به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین امور در کارهای هنری نام برد و تصریح کرد: هنرمند نمی‌تواند از جامعه جدا باشد؛ بنابراین باید متناسب با موضوعات روز جامعه به خلق اثر بپردازد.

هنرمند اگر از جامعه فاصله داشته باشد هنرمند نیست

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله محمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج، امروز، 16 تیرماه به‌صورت سرزده از خانه هنرمندان استان البرز بازدید کرد.

وی در این بازدید با بیان اینکه قابلیت‌های استان البرز در عرصه هنر بسیار زیاد است، تصریح کرد: افراد فرهیخته و شاخص بسیاری در زمینه‌های مختلف هنری در استان البرز وجود دارند.

آیت‌الله همدانی با تأکید بر اینکه خانه هنرمندان باید به‌عنوان مرکز ساماندهی و فرماندهی امور هنری در استان عمل کند، افزود: خانه هنرمندان می‌تواند در ارائه برآیند هنری استان به جامعه نقش همگرایی را ایفا و عملکرد مؤثری داشته باشد.

امام‌ جمعه کرج با تأکید بر سازمان‌دهی و فعال‌سازی انجمن‌های هنری موجود در استان، افزود: برای انجمن‌های هنری برنامه و دستور کار داشته باشید.

آیت‌الله همدانی از موضوع‌یابی هنری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین امور در کارهای هنری نام برد و تصریح کرد: هنرمند نمی‌تواند از جامعه جدا باشد لذا باید متناسب با موضوعات روز جامعه به خلق اثر بپردازد. مجموعه هنری استان باید معضلات و موضوعات اجتماعی را هنرمندانه مدیریت کند به‌نحوی‌که دشمن نتواند از آن بهره ببرند ولی مسئولان بتوانند با استفاده از آن خدمتی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه هنرمند اگر از جامعه فاصله داشته باشد هنرمند نیست، اظهار کرد: هنرمندان باید در متن جامعه حضور داشته و جامعه را رصد کند و بشناسد.

آیت‌الله همدانی در بخش دیگری با اشاره به بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: بیانیه «گام دوم» یک چشم‌انداز و دستورالعمل چهل‌ساله است که کار و خوراک چهل سال آینده را برای اقشار مختلف جامعه تبیین می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به گستره جامعه هنرمندان، افزود: جامعه هنرمندان با حوزه عظیم و رشته‌های مختلفی که دارند باید وظیفه و نقش خود را در «گام دوم» شناسایی و مطابق با آن عمل کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در خاتمه با اشاره به یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان، یادآور شد: تمام برنامه‌های فرهنگی استان باید مجوز اجرای خود را از شورای فرهنگ عمومی اخذ کنند، اما متأسفانه در واقع به نحو دیگری عمل می‌شود.

انتهای پیام
captcha