نمایشگاه لباس عاشورایی مردادماه برگزار می‌شود / پلمپ مزون‌های غیرقانونی
کد خبر: 3909185
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
شفاپور خبر داد؛

نمایشگاه لباس عاشورایی مردادماه برگزار می‌شود / پلمپ مزون‌های غیرقانونی

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از برگزاری نمایشگاه لباس عاشورایی طی روزهای 26 تا 30 مرداد سال جاری در فرهنگسرای نیاوران خبر داد و اعلام کرد: مزون‌های بدون مجوز پلمپ می‌شود.

به گزارش ایکنا، سیده‌مرضیه شفاور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، امروز سه‌شنبه، 17 تیرماه، طی نشستی خبری به تشریح برنامه‌های پنجمین نمایشگاه مد و لباس عاشورایی پرداخت و با تأکید بر استفاده از مؤسسات خصوصی در برنامه‌های این کارگروه، گفت: هدف ما این است که از همکاری تمام مؤسسات خصوصی حوزه مد و لباس در کنار کارگروه استفاده کنیم. بر همین اساس از مؤسسات خصوصی علاقه‌مند به مشارکت در نمایشگاه لباس عاشورایی برای ارائه طرح و پروپوزال دعوت کردیم.

وی ادامه داد: پس از بررسی طرح‌های ارائه شده قرار شد که پنجمین نمایشگاه مد و لباس عاشورایی با همراهی مدرسه نوآوری ارج، خانه ویرو و مؤسسه فرهنگی پویا برگزار شود.

برپایی نمایشگاه لباس عاشورایی

شفاپور به استفاده از تکنولوژی رباتیک و برگزاری‌های نشست‌های تخصصی و ورک‌‌‌‌‌شاپ‌های خاص در این دوره از جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: تیم‌های اجراکننده این رویداد جوان و دانش‌بنیان هستند و قرار است این نمایشگاه 26 تا 30 مردادماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شود.

وی از انتشار فراخوان این جشنواره در روز 21 تیرماه، مصادف با روز عفاف و حجاب خبر داد و افزود: این جشنواره چندین بخش دارد که بخش رقابتی از مهم‌ترین بخش‌های آن است و تلاش می‌شود در این بخش بهترین طرح‌های طراحان دریافت و ارائه و در بخش نمایشی عرضه شود.

برگزاری کارگاه زره‌بافی

شفاپور از برگزاری کارگاه زره‌بافی در نمایشگاه لباس عاشورایی نیز خبر داد و  ادامه داد: امیدواریم که شرایط شیوع کرونا طوری نباشد که مجبور شوند این نمایشگاه را همانند نمایشگاه عفاف و حجاب به صورت مجازی برگزار کنند.

وی درباره پوشش و چادر ویژه پیاده‌روی اربعین در این جشنواره گفت: شاهد نوآوری‌های جدیدی در این حوزه خواهیم بود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در پاسخ به اینکه ملاک‌های انتخاب مؤسسات خصوصی برای همکاری با کارگروه چیست؟ اظهار کرد: کارگروه از همکاری همه گروه‌‌ها و فعالان حوزه مد و لباس استقبال می‌کند و با گروه‌های مختلفی جلسه داشته‌ایم که طرح‌های آنها بررسی و برترینها انتخاب شدند. همچنین رزومه کاری گروه‌ها و تعداد رویدادهایی که برگزار کرده بودند نیز بررسی و در نهایت گروه‌های برتر انتخاب شدند.

نمایشگاه لباس عاشورایی مرداد برگزار می‌شود/ پلمپ مزون‌های غیر قانونی

وی با ذکر اینکه با هیچ گروه یا مؤسسه‌ای ارتباط شخصی ندارد و اقدامات کارگروه را به سمت استانداردسازی پیش می‌برد، گفت: نگاه دولت واگذاری امور به بخش خصوصی است. کارگروه می‌توانست این نمایشگاه را برگزار کند، اما تلاش کردیم بخش خصوصی را به این حوزه وارد کنیم. هدف جوان‌گرایی بوده و انتخاب گروه‌ها شخصی نبوده است.

شفاپور با تأکید دوباره بر استانداردسازی علمی عملکرد کارگروه، ادامه داد: قرار است تمام اقدامات براساس استانداردها صورت گیرد و این کار را از مؤسسات مد و لباس آغاز کرده‌ایم و بر این اساس همکاران ما در حال مراجعه به مؤسسات و رصد عملکردهای آنها هستند.

وی در پاسخ به اینکه آیا بانک اطلاعاتی مؤسسات مجاز و غیرمجاز حوزه مد تشکیل شده است؟ گفت: بانک اطلاعاتی مؤسسات، خانه‌های مد و مزون‌‌های مجاز وجود دارند؛ البته بسیاری از مزون‌ها به صورت غیرقانونی و حتی وقیحانه در فضای مجازی کار می‌کنند که اقدامات آنها به پای کارگروه گذاشته می‌شود. تمام مزون‌‌های غیرقانونی با دستور اماکن پلمپ می‌شود. البته  مسیر دریافت مجوز و فعالیت قانونی را هموار کرده‌ایم و فعالان این حوزه‌ می‌توانند با مراجعه به کارگروه درخواست دریافت مجوز دهند. روند دریافت مجوز از کارگروه کمتر از یک روز به طول می‌انجامد و ادامه آن برعهده اماکن است.  

در پایان این نشست خبری نیز محمدرضا عزیزی، دبیر هنری لباس عاشورایی، از تلاش برای معرفی و وایرال کردن نمایشگاه لباس عاشورایی سخن گفت و اظهار کرد: عاشورا یک رویداد عدالت‌خواهانه و بین‌المللی است و می‌خواهیم اکثریت افراد در خصوص آن صحبت کنند. به همین دلیل تم خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است. درصددیم مردم و مسئولان در این نمایشگاه حضور یابند. اگر افراد و تولید‌‌کنندگان متبحری وجود داشته باشند، خودمان به سراغ آنها خواهیم رفت و از آنها برای حضور دعوت می‌کنیم.

در پایان نشست از پوستر نمایشگاه لباس عاشورایی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha