دیدار مسئولان کوهبنان با خانواده شهید «علی دژانکاه»
کد خبر: 3909244
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

دیدار مسئولان کوهبنان با خانواده شهید «علی دژانکاه»

در راستای اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» امام جمعه کوهبنان با همراهی جمعی از مسئولان این شهرستان با خانواده شهید «علی دژانکاه» دیدار و یاد این شهید والامقام را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، در راستای اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» با هدف تقدیر و تکریم خانواده‌های معزز شهیدان، امام جمعه کوهبنان با همراهی جمعی از مسئولان این شهرستان با خانواده شهید «علی دژانکاه» دیدار و یاد این شهید والامقام را گرامی داشتند.

حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان در این دیدار گفت: خداوند در هر برهه‌ای از تاریخ تعدادی از انسان‌های مقرب و خداجو را برمی‌گزیند تا آنان را به مقام شفاعت و دلدادگی نائل فرماید.

وی بیان کرد: در قرن معاصر هم تعدادی از اقشار مختلف جامعه که همواره در کنار ولایت و رهبری و گوش به فرمان ایشان بودند به بالاترین مرتبه که همان شهادت در راه خداست، رسیدند.

امام جمعه کوهبنان یادآور شد: اگر بخواهیم مسیر الی‌‌الله را طی کنیم باید همواره در کنار ولایت و همگام با شهیدان حرکت کنیم و در کنار قرآن و اهل بیت(ع) وصیت‌نامه و زندگی‌نامه شهیدان را به‌عنوان بهترین مرجع مسیر راه زندگی خویش قرار دهیم.

وی بیان کرد: امروز مزار شهدا به‌عنوان بهترین ملجأ و مأوا برای عاشق و دلداگانی است که طریق الی‌الله را طی می‌کنند.

یادآور می‌شود، شهید علی دژانکاه فرزند ابراهیم، سال 1342 در خانواده‌ای متوسط به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را در مدرسه آیت‌الله کاشانی و دوره راهنمایی را در مدرسه امیرکبیر کوهبنان گذراند و پس از اخذ مدرک سوم راهنمایی برای تأمین قسمتی از مخارج خانواده از ادامه تحصیل صرف نظر کرد و به کارگری مشغول شد. از ویژگی‌های اخلاقی این شهید والامقام می‌توان به صبر و حوصله، تواضع، بخشندگی و احترام به پدر و مادر اشاره کرد.

او پس از طی دوران مقدس سربازی برای ادامه کار به معدن ذوب آهن مراجعه و مشغول به کار شد، اما با شروع جنگ تحمیلی احساس مسئولیت کرد و دفاع از سرزمین مقدس اسلامی را بر ماندن در خانه و کاشانه ترجیح داد. وی در طول هشت سال دفاع مقدس چندین مرحله به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و در آخرین مرتبه در عملیات بیت‌المقدس شرکت کرد و شجاعانه با کافران بعثی جنگید تا اینکه سرانجام در منطقه عملیاتی شلمچه در 23 خردادماه سال 67 به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به دیدار معبود شتافت.

نامجو کوهبنانی
انتهای پیام
captcha