كرونا ویروس امروز با پیش از عید تفاوت دارد
کد خبر: 3909269
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲

كرونا ویروس امروز با پیش از عید تفاوت دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به افزایش بی‌شمار تعداد مبتلایان به كرونا در فارس گفت: کروناویروس امروز با کروناویروس پیش از عید تفاوت دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 17 تیرماه در نشست روزانه ستاد مدیریت مبارزه با كووید 19 این دانشگاه گفت: کروناویروس امروز با کروناویروس پیش از عید تفاوت دارد و با توجه به شروع دوباره فعالیت بیشتر صنوف و اماکن حساس و بی‌توجهی مردم به رعایت توصیه‌های بهداشتی، شیوع ویروس کرونا و آمار مبتلایان افزایش داشته است.

وی با دعوت از اساتید و متخصصان گروه‌های مختلف آموزشی دانشگاه برای برگزاری نشست هم‌اندیشی و تعامل بیشتر در زمینه مقابله با کرونا، بر اهمیت ارائه و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی به مردم با وجود شیوع بیماری کووید۱۹ تاکید و اضافه کرد: باید از ظرفیت و توانمندی بیمارستان های استان به‌ویژه در شهرستان‌های قطب برای پذیرش بیماران و ارائه خدمات درمانی به آنان استفاده کنیم تا از مراجعه آنان به شیراز که سبب ازدحام و شلوغی در مراکز درمانی شیراز می‌شود، جلوگیری شود.

لطفی  با اشاره به عملکرد مناسب واحدهای زیرمجموعه دانشگاه در زمینه پیشگیری و مهار بیماری کووید۱۹ در فارس گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز همیشه در شرایط بحرانی خودش را نشان داده است و در بحث مدیریت بحران عملکرد و سابقه خوبی داشته‌ایم. 

مهرداد شریفی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشكی شیراز با تأکید بر توانمندی این دانشگاه در حوزه‌های مختلف مرتبط با سلامت، گفت: تا امروز مجموعه دانشگاه در مقابله با ویروس کرونا کارنامه درخشانی دارد و با مشارکت مردم اجازه نمی‌دهیم این ویروس باعث خستگی ما شود.

در ادامه نشست، علی اکبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز گزارشی از نحوه ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و درصد اشغال تخت‌های عادی و ویژه و تعداد مبتلایان به رئیس و اعضای ستاد مدیریت کرونا دانشگاه ارائه داد.

ارائه گزارش بررسی فرسودگی شغلی در پزشکان و پرستاران دانشگاه، از دیگر بخش‌های نشست امروز بود که از سوی سیدتقی حیدری، مدیر مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت ارائه و مقرر شد کارگروهی در این راستا و با توجه به اهمیت بررسی فرسودگی شغلی تشکیل شود و تمام طرح‌های مرتبط با این موضوع جمع‌بندی و برای تصمیم‌گیری و اجرا به ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه ارائه شود.

در نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه مقرر شد برای شهرستان‌هایی که تعداد بیماران بستری مبتلا به کروناویروس در آن‌ها افزایش داشته است، تخت‌های اختصاص داده شده در این زمینه با نظارت معاونت درمان دانشگاه افزایش یابد. 

همچنین در این نشست مسائلی مانند شرایط بیمارستان‌ها و موارد بستری، ارتقای روش‌های کنترل کیفی محلول‌های ضدعفونی دست، راه‌اندازی بیمارستان پشتیبان، برگزاری نشست ویدئوکنفرانس با شبکه‌های بهداشت و درمان، بررسی و تصمیم‌گیری شد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نصرت الله ملکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۰۱:۳۳
0
0
سلام خدمت همه مردمان این مرزه بوم عزیز ان ایران دست به دست هم دهیم بیاریه خداوند مهربان کرنا راشکس بدیم همه ما همدیگر را دوست داریم نگات بهداشتی را رعایت میکنیم تا امید خدا نجاتی برايه همه مردمان ایران عزیز باشیم ما خانه میمانیم و دعا گویه همه بیماران ودعا گویه همه باز ماندگان هستیم امید خدا
captcha