مردم زاهدان ۷۱ میلیون تومان زکات پرداخت کردند
کد خبر: 3909392
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

مردم زاهدان ۷۱ میلیون تومان زکات پرداخت کردند

رئیس اداره دو کمیته امداد زاهدان گفت: از ابتدای سال تاکنون مبلغ ۷۱ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

محمد کیخا، رئیس اداره دو کمیته امداد زاهدان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۱۲۲ زکات‌دهنده در سطح شهرستان زاهدان، بیش از ۷۱ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان زکات پرداخت کرده‌اند.

وی ادامه داد: پرداخت زکات از واجبات مالی در دین اسلام بوده که بر این اساس مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا شامل طلا و نقره، انعام ثلاثه (گاو، گوسفند و شتر)، و غلات اربعه (گندم، جو، کشمش و خرما) برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی و اجتماعی بپردازند.

رئیس اداره دو کمیته امداد زاهدان دریافت صدقات مردم نیکوکار را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد دانست و افزود: سال گذشته از طریق ۳۵ هزار و ۷۰۰ صندوق کوچک، متوسط و بزرگ کمیته امداد در حوزه این اداره، مبلغ ۴۲۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان صدقه از مردم نیک‌اندیش جمع‌آوری شده است. صدقات پرداخت شده جهت رفع نیازهای احصاء شده خانوارهای تحت حمایت در زمینه‌های اشتغال، مسکن، امور فرهنگی، جهیزیه، امور معیشتی و درمان هزینه شده است.

کیخا بیان کرد: طرح «اکرام ایتام» با هدف حمایت از کودکان یتیم و تأمین نیازمندی‌های آن‌ها در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی و درمان نیز در حال اجراست و در حال حاضر یک‌هزار و چهار نفر به‌عنوان حامی در طرح اکرام ایتام مشارکت دارند. سال گذشته حامیان نیکوکار بیش از ۷۲۲ میلیون و ۳۶۲ هزار تومان به فرزندان معنوی خود کمک کردند.

وی افزود: طرح «محسنین» در راستای حمایت از کودکانی که سرپرست آن‌ها در قید حیات است اما به دلیل ناتوانی جسمی و حرکتی قادر به تأمین معیشت خانواده خود نیستند پیش‌بینی شده و هم‌اکنون ۵۶۶ کودک تحت حمایت این نهاد از خدمات این طرح بهره‌مند هستند.

کیخا با اشاره به اینکه از این تعداد ۴۱۱ نفر دارای حامی و مابقی در انتظار حامی هستند، اظهار کرد: حامیان نیک‌اندیش در این طرح ۲۸۹ میلیون و ۸۳۶ هزار تومان به فرزندان معنوی خود پرداخت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha