فوت ۱۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس
کد خبر: 3909484
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

فوت ۱۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وضعیت مبتلایان به کرونا در فارس از فوت ۱۰ نفر بر اثر این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 18 تیرماه در نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری كووید 19 این دانشگاه با تقدیر از تمام مسئولان و مدیران استان برای همراهی با دانشگاه در زمینه مبارزه با کروناویروس گفت: استاندار فارس، امام جمعه، سپاه پاسداران، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی، شهرداری و مسئولان نهادها و سازمان‌های مختلف در پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ همواره پای کار بوده و در بحث‌های مختلف با دانشگاه همکاری کردند.

وی افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و استان، اقدامات مناسبی برای پیشگیری از شیوع این ویروس انجام شده و بسیاری از مصوبات ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سوی استانداری پیگیری می‌شود که نشان‌دهنده همراهی مسئولان استان با مدافعان سلامت است.

لطفی با ارائه گزارشی از شرایط کروناویروس در استان به معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، از ۱۰ مورد فوت بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان در بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد و بر اهمیت افزایش تخت‌های بیمارستانی با توجه به افزایش بیماران کووید ۱۹ در فارس تأکید کرد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به مصوبات نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، گفت: ورزشگاه شهید دستغیب شیراز به‌عنوان بیمارستان پشتیبان تعیین شده و با مشارکت سپاه پاسداران، امکانات کامل بیمارستانی برای ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا ویروس در این مکان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: گروه‌های نظارت دانشگاه نیز به‌طور مداوم در حال ارزیابی و بازدید از اماکن حساس هستند و تمام اقدامات و مصوبات در زمینه مقابله با بیماری کووید ۱۹ از سوی کارگروه‌های مختلف ستاد مدیریت کروناویروس دانشگاه پیگیری و اجرا می‌شود.

لطفی همراهی مسئولان فارس با دانشگاه علوم پزشكی شیراز را باعث دلگرمی کادر درمان و مجموعه سلامت استان برشمرد و افزود: مدیریت مناسب بحران کرونا در استان باعث شد در موج نخست شیوع این ویروس، استان برتر کشور باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز تأکید کرد: اگر فاصله‌گذاری فیزیکی و دستورالعمل‌های بهداشتی به‌درستی رعایت نشود با افزایش بیشتر مبتلایان، در تعداد تخت‌های بستری با کمبود مواجه می‌شویم و در شرایط بدی قرار خواهیم گرفت. 

وی با تأكید بر پرهیز از حضور در تجمعات، گفت: اگر رستوران‌ها و فست فودها تنها به‌صورت بیرون‌بَر فعالیت کنند و رعایت اصول بهداشتی در اصناف و اماکن حساس به‌درستی انجام شود، اصناف با توجه به شرایط اقتصادی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

علیرضا میراحمدی‌زاده، عضو کارگروه علمی ستاد مدیریت کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست با ارائه گزارش تحلیلی از روند اپیدمی کرونا در فارس، گفت: آمار مرگ و میر در این استان بر اثر بیماری کووید ۱۹ نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی با بیان اینكه کاهش حساسیت مردم و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی سبب افزایش تعداد مبتلایان کووید ۱۹ در استان شده است، تأکید کرد: با توجه به بررسی‌های جهانی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی نقش مهمی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش مبتلایان دارد.

انتهای پیام
captcha