شیرازی‌ها برای زیارت اهل قبور به آرامستان‌ها مراجعه نكنند
کد خبر: 3909512
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷

شیرازی‌ها برای زیارت اهل قبور به آرامستان‌ها مراجعه نكنند

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز با بیان اینكه محدودیت ورود و تجمع در آرامستان‌های شیراز به واسطه تشدید شیوع کرونا، مانند دیگر اماکن، اعمال شده است، گفت: شهروندان برای زیارت اهل قبور به این مکان‌ها مراجعه نکنند و طلب آمرزش و مغفرت برای اموات از طریق ارتباط قلبی و از فاصله دور انجام شود.

به گزارش ایكنا از فارس، علی پارسازاد، رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز امروز، 18 تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: در پی دستور اکید شهردار شیراز مبنی بر تعطیلی مجدد پارک‌ها و توقف خدمات حمل و نقل شهری و همچنین ممنوعیت برگزاری تجمعات، آرامستان‌های شیراز نیز در مقابله با پاندمی کووید ۱۹ همچنان تعطیل است و از تشکیل تجمعات به هر شکل موجود، جلوگیری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امکان برگزاری مراسم ختم و سوگواری در همه آرامستان‌های شیراز مجددا ممنوع شده است، افزود: شهروندان برای زیارت اهل قبور به این مکان‌ها مراجعه نکنند و طلب آمرزش و مغفرت برای اموات از طریق ارتباط قلبی و از فاصله دور انجام شود.

پارسازاد در عین حال گفت: آرامستان‌های بهشت احمدی و دارالرحمه شیراز، جزو مکان‌های پر خطر و پر ازدحام است که علی‌رغم وضع قانون ممنوعیت تردد اشخاص و خودرو، ناچاریم در زمان تشییع و دفن اموات، شمار معدودی را برای اقامه نماز میت و انجام امور خاکسپاری، به محل راه دهیم.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز همچنین به تشریح اقدامات انجام شده پرداخت و گفت: آرامستان‌ها و خودروهای تردد کننده، روزانه توسط ماشین آلات مجهز به Jet-fan یا به صورت دستی کاملا ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

به گفته پارسازاد، با مراجعین در اجرای پروتکل‌های بهداشتی همراهی و همکاری شده و مواد ضدعفونی کننده و در برخی موارد ماسک و دستکش در اختیار شان قرار می‌گیرد.

وی گفت: به روش‌های مختلف مانند نصب بنر و پوستر و از طریق شبکه‌های مجازی موارد بهداشتی و رعایت فواصل اجتماعی تذکر و اطلاع رسانی می‌شود و با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات و سازمان‌ها از خدمات دهی به افرادی که فاقد ماسک هستند، ممانعت می‌شود.

پارسازاد در رابطه با درگذشتگانی که بر اثر بیماری کرونا فوت کرده‎اند هم گفت: به‌منظور حفظ کرامت و رعایت شئون انسانی درگذشتگان، نسبت به آماده‌سازی، تجهیز و راه‌اندازی غسالخانه‌ای مجزا طبق اصول بهداشتی و قوانین ایزوله در محل دارالرحمه اقدام شد و اموات کرونایی توسط روحانیون جهادی در این قسمت تغسیل و تکفین می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز یادآور شد: این اموات توسط خودروهای حمل متوفی به بهشت احمدی منتقل و طبق پروتکل وزارت بهداشت به خاک سپرده می‌شوند.

پارسازاد با تأکید بر اینکه در تمام مراحل فوق نماینده وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بر این روند نظارت دارند، گفت: با توجه به غسل و ضدعفونی این اموات و با اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی امکان خاکسپاری آن‌ها در سایر آرامستان‌ها نیز وجود دارد.

انتهای پیام
captcha