درخواست سازمان ملل از هند برای تحقیق درباره کشتار مسلمانان
کد خبر: 3909666
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳

درخواست سازمان ملل از هند برای تحقیق درباره کشتار مسلمانان

چهار گزارشگر ویژه سازمان ملل از ژانویه سال 2019 میلادی از دولت هند خواسته‌اند که درباره شکنجه و کشتار چندین مسلمان تحقیق کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از Daily Times، در ادامه انتشار گزارشاتی درمورد ادامه وخامت وضعیت حقوق بشر در کشمیر، انتشار گزارش حاوی مستنداتی در مورد بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه، بدرفتاری و نقض حقوق افراد متعلق به اقلیت‌ها، در تاریخ 4 ماه مِی(15 اردیبهشت سال جاری) به دولت هند ارسال شد. در این گزارش که در وب سایت دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OCHCR) منتشر شد، آمده است که این سازمان عمیقاً نگران نقض حقوق بشر در این زمینه است.

این مقامات از دهلی‌نو خواستند تا تحقیقات بی‌طرفانه را در مورد تمام ادعاهای مربوط به قتل‌های خودسرانه، شکنجه و بدرفتاری انجام و مظنونان را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

گزارشگران گفتند: ما از ادعای اعمال بیش از حد زور، شکنجه و سایر انواع بدرفتاری که گفته می‌شود در هنگام دستگیری و  بازداشت این افراد رخ داده ابراز نگرانی می‌کنیم.

در این گزارش با استناد به ده‌ها مورد شکنجه در هنگام بازداشت آمده که آنها ظاهراً براساس قومیت و هویت مذهبی مورد هدف قرار می‌گیرند. علاوه بر این، دستگیری‌های خودسرانه، شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها منجر به کشته شدن قربانیان حداقل در چهار مورد شده است.

از جمله این موارد، فوت رضوان پاندیت (Rizwan Pandit) معلم 29 ساله‌ای است که در 19 مارس سال گذشته میلادی(28 اسفند 1397) در بازداشت پلیس درگذشت. این گزارش با استناد به گزارش اولیه کالبد شکافی پاندیت، اعلام شده که وی در اثر خونریزی ناشی از جراحات متعدد درگذشت. گفته می‌شود که وی علائم شکنجه را بر روی جسد خود داشته است اما گزارش کالبد شکافی هرگز منتشر نشده است.

مقامات سازمان ملل گفتند: دهلی نو در مدت 60 روز پیش‌بینی شده به این گزارش پاسخی نداده و هیچ پاسخی به دو گزارش قبلی که در تاریخ 16 اوت 2019(25 مرداد 1398) و 27 فوریه سال 2020 میلادی (8 اسفند 1398) به دولت هند ارسال شده بود، دریافت نکردند.

انتهای پیام
captcha