ترویج سبک زندگی عفیفانه در ویژه برنامه‌های هفته عفاف و حجاب
کد خبر: 3910049
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۶:

ترویج سبک زندگی عفیفانه در ویژه برنامه‌های هفته عفاف و حجاب

رئیس فرهنگسرای بهمن، با اشاره به برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۶ بر ضرورت توجه به موضوع عفاف و حجاب از سوی خانواده‌ها و مردان و زنان در جامعه تأکید و بر ترویج سبک زندگی عفیفانه در ویژه برنامه‌های هفته عفاف و حجاب اشاره کرد.

علی‌اصغر خسروی، مدیر فرهنگسرای بهمن در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۶، گفت: به مناسبت بزرگداشت این هفته به دنبال ترویج سبک زندگی عفیفانه هستیم.
 
وی ضمن اشاره به خانواده‌محور بودن برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در این منطقه، گفت: از مهمترین پیامد‌های حجاب ایجاد نشاط و آرامش در خانواده است و برای همین حجاب جزء مترقی‌ترین قوانین انقلاب اسلامی و فطرت انسانی است و مراکز فرهنگی هنری در این هفته می‌توانند با اجرای برنامه‌های خاص به این موضوع بپردازند.

رئیس فرهنگسرای بهمن به مجازی اجرا شدن برنامه‌های این منطقه اشاره و اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت پیشگیری از ابتلا به این ویروس، برنامه‌های هفته عفاف و حجاب به صورت مجازی تولید و در فضا‌های مجازی منتشر خواهد شد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به موضوع عفاف و حجاب از سوی خانواده‌ها و مردان و زنان در جامعه، تصریح کرد: هرگونه سهل‌انگاری در این حوزه، بی‌احترامی به ارزش‌های اسلامی، آرمان‌های انقلاب و خون شهیدان است.

خسروی افزود: ساخت و تولید فتوکلیپ «گوهر ناب» با معرفی کتاب‌هایی با موضوع عفاف و حجاب، تهیه اینفوگرافی در خصوص تاریخچه حجاب در ایران از دوره باستان تا امروز، تولید کلیپ‌های یک دقیقه‌ای با موضوعات رابطه عفاف و حجاب با بهداشت و سلامت روان، حجاب، شادی و نشاط اجتماعی، تأثیر حجاب در امنیت روانی جامعه و حجاب و حریم خانواده، برنامه «حریم آسمانی» با‌ موضوع تولید کلیپ از خاطرات بانوانی که مسلمان شده‌اند، معرفی عفاف و حجاب در قومیت‌های ایرانی و ساخت فتوکلیپ از احادیث ارزنده با موضوع عفاف و حجاب از برنامه‌های این هفته است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه به پویش مجازی «حجاب من» اشاره کرد و گفت: این پویش وی‍‍‍‍ژه دختران ۹ ساله(حجاب اولی‌ها) اختصاص دارد که بعد از ارسال تصاویر از حجاب کامل خود در صفحه اینستای منطقه به نشانی farhangsara.bahman۱۶@، تصاویر برگزیده چاپ و در قالب نمایشگاه در نگارخانه فرهنگسرای بهمن به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۶ ترویج بدحجابی در جوامع اسلامی از جمله ایران را از حربه‌های جنگ نرم دشمنان ذکر کرد و گفت: مسابقه «حجاب من، نگاه تو، پاکی و آرامش ما» از دیگر برنامه‌های این هفته است که در قالب اشعار و متون کوتاه در فضای مجازی ویژه علاقه‌مندان برگزار می‌شود و همچنین ضبط اجرای نمایش کوتاه با عنوان «عفت و غیرت» با اجرای گروه حنانه از دیگر برنامه‌های این هفته است که در حال ضبط است و در فضا‌های مجازی منتشر خواهد شد.

خسروی بیان کرد: همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی با عناوین «در صدف حجاب» و «رایحه نجابت» با موضوع آموزش دوخت چادر و مقنعه نیز به صورت مجازی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. علاقه‌مندان جهت استفاده از برنامه‌ها و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۵۵۰۵۸۸۹۳ تماس گیرند.
انتهای پیام
captcha