تعرض به مسجد‌الاقصی آتش جنگ فلسطین با اشغالگران را شعله‌ور می‌کند
کد خبر: 3910580
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
حماس و جهاد اسلامی:

تعرض به مسجد‌الاقصی آتش جنگ فلسطین با اشغالگران را شعله‌ور می‌کند

جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی فلسطین تأکید کردند که هرگونه تعرض به مسجدالاقصی و بستن مصلای باب‌الرحمه برای تبدیل آن به کنیسه، آتش جنگ ملت فلسطین با اشغالگران را شعله‌ور می‌کند.

به گزارش ایکنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به رژیم اشغالگر صهیونیستی درباره عواقب هرگونه تعرض به مسجدالاقصی هشدار داد و گفت که این امر به معنای شعله‌ور کردن آتش جنگ است.

بر اساس گزارش، روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، حکم دادگاه رژیم صهیونیستی در قدس برای بسته شدن مجدد مصلای باب‌الرحمه در مسجد‌الاقصی با واکنش گسترده در محکومیت این تصمیم صهیونیست‌ها روبه‌رو شده که آن را نقشه‌ای برای تقسیم زمانی و مکانی قبله نخست مسلمانان دانستند.

حماس در بیانیه‌ای گفت: «مسجد‌الاقصی بدون باب‌الرحمه جانی ندارد، هرگونه تعرض به آن به معنای شعله‌ور کردن آتش جنگ است و اگر شرایط امروز مساعد اشغالگران است، باید گفت این وضعیت دوامی نخواهد داشت و اشغالگران بهای تجاوز خود به مسجد الاقصی را با خون و جان خود خواهند داد».

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تأکید کرد: «ماشین خشونت رژیم صهیونیستی به رغم قدرت آن در برابر قدرت اعتراضات مردمی در قدس مقاومتی نخواهد داشت، زیرا این مردم نقشه‌های رژیم اشغالگر علیه قدس و اهالی آن را ناکام خواهند گذاشت. این مردم غیرممکن‌ها را ممکن می‌کنند».

حماس افزود: «نقشه تسلط بر باب الرحمه و یهودی‌سازی این مکان، با تبدیلش به کنیسه نقشه خطرناکی است که اهالی قدس اجازه پیشرفت آن را نمی‌دهند و همان‌گونه که قفل درهای مسجد را قبلاً شکستند، حکم دادگاه رژیم اشغالگر را در هم خواهند شکست».

این جنبش از  سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب هم خواست سریعاً برای دفع این خطر وارد عمل شوند و از هر ابزاری برای مقابله با این اقدام رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

حماس از فلسطینی‌ها هم خواست با رساندن خود به مسجد الاقصی و برپایی تحصن‌ها در آنجا، در دفاع از آن دریغ نکنند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در بیانیه‌ای تصمیم بستن مجدد مصلای باب الرحمه را در راستای اقدامات مربوط به یهودی‌سازی مقدسات اسلامی و هتک حرمت بی‌وقفه به مسجد ااقصی خواند و گفت: «این تجاوز، جنگ علنی علیه قدس وصاحبان آن است و همه آزادگان امت اسلامی و عربی باید برای دفاع از مسجدالاقصی برخیزند».

دادگاه رژیم صهیونیستی اخیراً حکمی درباره تعطیلی مصلای باب الرحمه در مسجدالاقصی صادر کرده و نیروهای اشغالگر پنجشنبه گذشته دستور کتبی آن را به اداره اوقاف اسلامی قدس ابلاغ کردند.

مقامات رژیم صهیونیستی در راستای تلاش‌های خود برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، مصلای باب الرحمه را از سال ۲۰۰۳ به زور بسته بودند و قصد داشتند یک کنیسه یهودی را در آنجا بنا کنند، اما نمازگزاران در ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ با تجمع در مسجد الاقصی توانستند این مصلا را باز کنند، با وجود اینکه این اقدام آن‌ها به قیمت بازداشت ده‌ها شهروند اهل قدس از سوی نظامیان صهیونیست بود.

انتهای پیام
captcha