کتاب «مسلمانان جنوب فیلیپین» در ایکنا رونمایی می‌شود
کد خبر: 3911571
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱

کتاب «مسلمانان جنوب فیلیپین» در ایکنا رونمایی می‌شود

کتاب «مسلمانان جنوب فیلیپین» با حضور پژوهشگران این اثر چهارشنبه، اول مردادماه، طی مراسمی در ایکنا رونمایی می‌شود.

به گزارش ایکنا، این مراسم ساعت 10 صبح فردا چهارشنبه، اول مردادماه، با حضور محمد جعفری ملک و تندیس تقوی، پژوهشگران کتاب و شماری از مسئولان وزارت امور خارجه، پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سالن اجتماعات شهید حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمهدی تقوی» در این خبرگزاری برگزار می‌شود.

محمد تنهایی، رئیس اداره جنوب اروپای وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در فیلیپین؛ امیر رحیمی، رئیس اداره جنوب و شرق آسیای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ عبدالرضا سیفی، معاون مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی این سازمان و محمدرضا مصلح، کارشناس پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، از حاضران در این مراسم خواهند بود.

«مسلمانان جنوب فیلیپین» اثری پژوهشی است که محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی سابق ایران در فیلیپین و همسر ایشان، تندیس تقوی، هنگام مأموریت در این کشور آن را به رشته تحریر درآورده‌اند و مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این کتاب را چاپ و منتشر کرده است.

در این کتاب به پیشینه تاریخی مسلمانان فیلیپین، قبایل مختلف مسلمان، روند امور اجتماعی و عواملی که منجر به پیدایش تروریسم در این کشور شد، گروه‌ها و سازمان‌های مسلمان و محاصره شهر «مراوی» و پیامدهای آن پرداخته شده است.

این اثر همچنین اقوام، جریان‌ها و عوامل مؤثر در شکل‌گیری تشکل‌ها و گروه‌های افراطی در فیلیپین را توضیح داده است و در بخشی از آن می‌خوانیم: «میندانائو و سولو موطن اصلی مسلمانان فیلیپین هستند و این مناطق سومین بخش تقسیم‌بندی سیاسی این کشور را تشکیل می‌دهند و در بخش جنوبی فیلیپین و قریب به صد مایلی شمال خط استوا قرار دارند.»

انتهای پیام
captcha