حمایت سیاستمداران برجسته مسلمان آمریکایی از کاندیداتوری بایدن / محکومیت خروج ترامپ از توافق هسته‌ای
کد خبر: 3911632
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶

حمایت سیاستمداران برجسته مسلمان آمریکایی از کاندیداتوری بایدن / محکومیت خروج ترامپ از توافق هسته‌ای

جمعی از سیاستمداران برجسته مسلمان آمریکا از کاندیداتوری جو بایدن، رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حمایت و خروج ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسوشیتدپرس، چندین سیاستمدار برجسته مسلمان آمریکایی در نامه‌ای که از سوی یک سازمان فعال اسلامی این کشور منتشر شد، حمایت خود را از جو بایدن در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کردند.

این نامه پیش از نشست آنلاینی منتشر شد که امروز دوشنبه به وقت آمریکا در حمایت از بایدن برگزار می‌شود.
 
از جمله کسانی که این نامه را امضا کردند، ایلهان عمر نماینده ایالت مینه‌سوتا در کنگره آمریکا، کیت الیسون دادستان کل مینه‌سوتا و آندره کارسون نماینده ایالت ایندیانا در کنگره را می‌توان نام برد که همگی دموکرات هستند.
 
ایلهان عمر، یکی از اولین زنان مسلمان نماینده کنگره آمریکا پیش از اعلام انصراف برنی سندرز از کاندیداتوری حزب دموکرات، از او حمایت کرده بود. حمایت او از بایدن به طور بالقوه کمک‌کننده است زیرا بایدن در تلاش است تا رأی‌دهندگان مسلمان را به نفع خود بسیج کند.
 
انتشار این نامه همزمان با یک نشست آنلاین با عنوان «رأی میلونی مسلمانان» است که از سوی سازمان فعال سیاسی اسلامی  Emgage Action برگزار می‌شود که هدف آن تاکید بر تقویت مشارکت مسلمانان در انتخابات ماه نوامبر است. قرار است بایدن در این همایش سخنرانی کند.
 
وائل الزیات، مدیر این سازمان سیاسی اسلامی گفت: حضور جو بایدن نه تنها به بسیج کردن مسلمانان آمریکایی برای رأی دادن به وی کمک می‌کند بلکه در مشارکت سیاسی بیشتر مسلمانان در دوره ریاست‌جمهوری بایدن کمک خواهد کرد.

وی تأکید کرد: ما انتظار داریم که دولت بایدن بستری برای جوامع مسلمان آمریکایی فراهم کند تا درمورد موضوعاتی که بر ما تأثیر می‌‌گذارند صحبت کنیم و در داخل دولت و در هنگام سیاستگذاری‌های مسلمانان را مد نظر قرار دهد.
 
سیاستمداران مسلمان در این نامه شماری از سیاست‌های داخلی و بین‌المللی دونالد ترامپ، از جمله ممنوعیت سفر اتباع چند کشور مسلمان به آمریکا و همچنین خروج وی از توافق هسته‌ای ایران را محکوم کرده‌اند.
 
بایدن قول داده است كه در صورت انتخاب، ممنوعیت سفر اتباع چند کشور اسلامی به آمریکا را لغو كند. 
انتهای پیام
captcha