الکاظمی: با احیای طائفه‌گری مقابله می‌کنیم / اتهامات علیه حشدالشعبی بی اساس است
کد خبر: 3911634
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳

الکاظمی: با احیای طائفه‌گری مقابله می‌کنیم / اتهامات علیه حشدالشعبی بی اساس است

نخست‌وزیر عراق روز دوشنبه از تلاش برخی‌ها برای احیای طائفه‌گری در کشورش گفت و تأکید کرد که این توطئه‌ها را دفع می‌کند.

به گزارش ایکنا، نخست‌وزیر عراق روز دوشنبه طی نشستی با فرماندهان امنیتی در شهر الطارمیه در شمال استان بغداد گفت که در عراق تلاش‌هایی برای احیای فرقه‌گرایی به راه افتاده که با آن مقابله خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: تلاش‌های نیروهای قهرمان در تعقیب هسته‌های خفته تروریستی چشمگیر است و ما هرگز اجازه وجود فتنه در الطارمیه یا هیچ نقطه‌ای از عراق را نمی‌دهیم.

الکاظمی شایعات درباره تلاش‌ها برای هدف گرفتن نیروهای نظامی عراق را مردود و غیر قابل قبول خواند و گفت: کسانی هستند که می‌خواهند که بار دیگر طائفه‌گری را به عراق بازگردانند، اما ما آن را دفع می‌کنیم.

نخست‌وزیر عراق افزود: اتهام‌هایی که علیه الحشد الشعبی و دیگر نیروهای امنیتی وارد شده، صحیح نیست و بی‌اعتبار کردن نیروهای قهرمان ما شرم‌آور است.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت: نیروهای ما که بزرگترین پیروزی‌ها و دلاورمردی‌ها را در مبارزه با تروریسم به رخ کشیدند، افتخار همه ملت ما هستند و در همه شهرها محافظ امنیت شهروندانمان هستند.

سرتیپ «علی غیدان» فرمانده تیپ ۵۹ ارتش عراق به تازگی در شهر الطارمیه هدف حمله تروریستی قرار گرفت و جان باخت و الکاظمی برای بررسی این قضیه روز دوشنبه به این شهر سفر کرد.

انتهای پیام
captcha