پخش مسابقه قرآنی «ترنم» از شبکه 1 سیما آغاز شد + فیلم
کد خبر: 3911912
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

پخش مسابقه قرآنی «ترنم» از شبکه 1 سیما آغاز شد + فیلم

اولین قسمت از مسابقه تلویزیونی ترنم که به استعدادیابی در زمینه تلاوت قرآن اختصاص یافته است روز گذشته ۳۱ تیرماه به روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

پخش اولین قسمت از مسابقه تلویزیونی ترنم + فیلم

به گزارش ایکنا، نخستین قسمت مسابقه تلویزیونی ترنم روز گذشته، ۳۱ تیرماه به صورت زنده به روی آنتن شبکه اول سیما رفت و پخش هر روزه آن به مدت یک ماه (تا ابتدای ماه محرم) ادامه خواهد یافت.

در قسمت اول این مسابقه چهار شرکت‌کننده زیر ۱۶ سال در سه بخش به رقابت با یکدیگر‌ پرداختند تا عیار تلاوت آنها برای داوران مشخص شود.

در بخش اول؛ شرکت‌‌کنندگان به اجرای تلاوت تقلیدی خود از قاریان مصری پرداختند. فراز در نظر گرفته شده در این بخش از قبل بر روی سایت شبکه یک سیما قرار گرفته بود تا شرکت‌کنندگان به تمرین آن فراز پرداخته باشند.

در بخش دوم‌؛ خلاقیت و ذوق و قریحه در تلاوت به رقابت گذاشته شد، در این بخش نیز شرکت‌کنندگان هر کدام بر‌اساس آموخته‌های خود از تلاوت به تلاوت فرازی که از قبل در نظر گرفته شده، پرداختند.

بخش سوم‌ به قاریان ایرانی اختصاص یافت و در آن از هر شرکت‌کننده خواسته شد تا تلاوتی تقلیدی از یکی از قاریان ایرانی داشته باشند.

پخش مسابقه قرآنی «ترنم» از شبکه 1 سیما آغاز شد + فیلم

هر کدام از داوران این مسابقه پس از اجرای هر شرکت‌کننده، امتیاز خود را که به صورت ستاره هست به شرکت‌کنندگان اختصاص می‌دهند، سقف هر بخش پنج ستاره از سوی هر داور  است و مجموعاً چهل ستاره از سوی تیم داوری داده می‌شود.

تیم‌ داوری متشکل از هشت نفر است که سه نفر از آنها شامل احمد ابوالقاسمی، امین پویا و حمیدرضا احمدی‌وفا در استودیو حضور دارند، پنج داور دیگر نیز شامل حمید شاکرنژاد از مشهد مقدس؛ وحید وکیلی از ارومیه؛ قاسم مقدمی از شهر اهواز؛ وحید نظریان از کرمانشاه و غلامرضا شاه‌میوه از اصفهان به صورت آنلاین به داوری این رقابت پرداختند.

محمدجواد صدیق، پرهام نقوی‌لو، مهدی دیوانی و مهدی قربانیان، شرکت‌کنندگان روز اول این رقابت استعدادیابی بودند.

نوبت تلاوت هر کدام از شرکت‌کنندگان بر اساس قرعه‌کشی مشخص می‌شود.

این مسابقه از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۱۷ پخش می‌شود و روز جمعه که به خلاصه قسمت‌های پخش شده هر هفته اختصاص دارد نیز ساعت ۲۳:۱۰ پخش می‌شود.

در این مسابقه مجموعاً ۸۰ شرکت‌کننده حضور دارند که از بین آنها ۱۶ نفر به مرحله نیمه‌نهایی راه خواهد یافت.

قسمت اول ترنم در ذیل بارگذاری شده است.

 

انتهای پیام
captcha