چاپ کتاب «نیایش امام حسین(ع) در صحرای عرفات» به اردو
کد خبر: 3912034
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸

چاپ کتاب «نیایش امام حسین(ع) در صحرای عرفات» به اردو

کتاب «نیایش امام حسین(ع) در صحرای عرفات» از سوی نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کراچی، به زبان اردو ترجمه و منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، یکی از کارهای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سال 1398 ترجمه و نشر کتاب ارزشمند «نیایش امام حسین(ع) در صحرای عرفات»، تألیف علامه محمدتقی جعفری بود. کتاب حاضر در حقیقت شرحی بر دعای عرفه امام حسین(ع) است که علامه جعفری با مشی عرفانی خود، ترجمه و شرح به یاد ماندنی و زیبایی از دعای عرفه را از خود به جای گذاشته است.

علامه جعفری در ابتدای کتاب، مقدمه مفصلی درباره دعا نوشته و پس از آن به شرح جمله به جمله دعای امام حسین(ع) پرداخته‌ است. علامه جعفری برای زیبایی و غنای بیشتر در تشریح دعای امام حسین(ع) از اشعار مفاخر ادبیات فارسی نیز بهره برده است.

کتاب نیایش امام حسین(ع) در صحرای عرفات برای ارتباط مخلوق با خدای خویش است. همان گونه که علامه جعفری گفت: اگر یکی از اهداف مهم زندگی دنیایی را تکامل و شکوفایی وجهه انسانی در حرکت به سوی ابدیت بدانیم، بی‌تردید نیایش با خداوند متعال منطقی‌ترین و واقعی‌ترین رابطه انسان با معبود خویش و یکی از مهمترین و اساسی‌ترین، مسیرهای رسیدن به ابدیت خواهد بود، آن هم از زبان حسین بن‌علی که سالک راه حق و حقیقت و عاشق راستینِ وجه‌الله، رضوان‌الله و لقاءالله بود.

کاروان سالار شهیدان در این نیایش، راه‌های اتّصال به خالق مهربان را به زیبایی هرچه تمام‌تر در ارتباط انسان با خویشتن، خداوند، جهان هستی و همنوع بیان می‌کند و این بیان فارغ از قوم، دین و مذهب برای تمام انسان‌هاست.

پیچیدگی‌های متن و بهره‌مندی از اشعار فارسی، ترجمه این اثر را دشوار کرده بود و چند مترجم به همین دلیل از ترجمه اثر انصراف دادند. در نهایت این کتاب از سوی سید‌کوثر عباس موسوی با عنوان اردو «میدان عرفات مین امام حسین کی مناجات» ترجمه و از سوی انتشارات العرفان کراچی در شمارگان هزار نسخه منتشر شد.

آئین رونمایی از این کتاب همزمان با روز عرفه به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha