رهبران فتح و حماس به زودی دیدار می‌کنند
کد خبر: 3912162
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

رهبران فتح و حماس به زودی دیدار می‌کنند

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که هیئتی از رهبران این جنبش و جنبش فتح طی روزهای آینده با هم دیدار خواهند کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حازم قاسم در گفتگویی رادیویی تصریح کرد که جزئیات جشنواره ملی که قرار است با مشارکت جنبش فتح در غزه برگزار شود، هنوز اعلام نشده است و تماس‌ها بین دو طرف در این باره همچنان ادامه دارد.

قاسم افزود: مشارکت حماس در این جشنواره بنا بر استراتژی این جنبش مبنی بر وحدت ملت فلسطین برای مقابله با خطرات و چالش‌های پیش‌روی مسئله فلسطین انجام می‌گیرد.

وی تأکید کرد: اقدامات سیاسی و رسانه‌ای مثبت حماس موجب شد تا زمینه برای کنفرانس خبری مشترک صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و جبرئیل رجوب عضو کمیته مرکزی فتح و پس از آن طرح پیشنهاد برگزاری جشنواره‌ای ملی در غزه فراهم شود.

قاسم ابراز امیدواری کرد که تشکیلات خودگردان این بار برای تحقق وحدت ملی جدیت داشته باشد، به ویژه اینکه روند مذاکرات سازش با رژیم اشغالگر صهیونیستی هم به بن‌بست رسیده است.

این در حالی است که هیئت‌های جنبش حماس و فتح سه شنبه گذشته نشستی مشترک را در راستای ادامه تلاش‌ها برای مقابله با طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری و طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن برگزار کردند.

حماس و فتح در بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند که در این نشست ساز و کارهای برگزاری جشنواره ملی علیه معامله قرن و طرح الحاق کرانه باختری با مشارکت شماری از شخصیت‌های بین‌المللی بررسی شد.

قرار است به زودی جشنواره‌ای مشترک بین دو جنبش در راستای مقابله با طرح الحاق کرانه باختری و معامله قرن در غزه برگزار شود و در آن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و محمود عباس رهبر فتح و رئیس تشکیلات خودگردان از طریق ویدیو کنفرانس سخنرانی کنند.

انتهای پیام
captcha