قرآن کتاب برادری و همزیستی مسالمت‌آمیز است
کد خبر: 3912304
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
اسقف یونانی:

قرآن کتاب برادری و همزیستی مسالمت‌آمیز است

اسقف کلیسای «لفکادا» یونان در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در آتن، تعامل و گفت‌وگوی بین مسلمانان و مسیحیان ارتدکس را نشانه بالا بودن سطح فهم و دانش ایرانیان و یونانیان دانست و گفت: قرآن کتاب برادری و همزیستی مسالمت‌آمیز است.

قرآن کتاب برادری و همزیستی مسالمت‌آمیز است

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به دعوت رسمی شهردار جزیره «لفکادا»(Lefkada)، علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی کشورمان در آتن در جریان سفر خود به این شهر یونانی، با آثاناسیوس کوسماس، اسقف کلیسای لفکادا دیدار و درباره همکاری و تعاملات بین اسلام و مسیحیت گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

آثاناسیوس کوسماس در سخنانی، تعامل و گفت‌وگوی بین مسلمانان و مسیحیان ارتدکس را نشانه بالا بودن سطح فهم و دانش ایرانیان و یونانیان، مشترکات تاریخی و روابط دوستانه بین دو کشور دانست.

کشیش کلیسای ارتدوکس لفکادا همچنین گفت: باعث افتخار است که رایزن فرهنگی ایران در آتن، امروز در این محل حضور پیدا کرده و ما حضور شما را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که بتوانیم نه تنها در حوزه فرهنگ، بلکه در دیگر حوزه‌های دینی ـ مذهبی، برنامه‌های مشترکی در این شهر برگزار کنیم.

وی در ادامه سخنانش، آمادگی کلیسای ارتدوکس را برای گفت‌وگو با ادیان دیگر به ویژه اسلام اعلام کرد و افزود: قرآن کتاب عشق، برادری و همزیستی مسالمت‌آمیز است. من قرآن را مطالعه کرده‌ام؛ عدالت‌خواهی یکی از نکات کلیدی این کتاب است و قرآن کتابی قابل احترام برای ما نیز است، چون کتاب مقدس میلیاردها انسان روی زمین است.

آثاناسیوس کوسماس بیان کرد: ما همواره به دنبال عدالت و آزادی برای همه مردم جهان بوده و هستیم و به حقوق سایر ادیان احترام می‌گذاریم.

تعامل سازنده با رهبران و پیروان ادیان

حلمی با تأکید بر اهمیت گفت‌وگوهای بینادینی و تعامل و همکاری پیروان ادیان الهی گفت: اشراف شما بر رویدادهای مهم جهانی به ویژه دیدگاه‌ها و مواضع ضداستکباری و عدالت‌خواهانه جمهوری اسلامی ایران موجب خوشحالی و قدردانی است؛ چرا که تحلیل درست اتفاقات منطقه‌ای و جهانی به ویژه آن بخشی که مرتبط با ایران که پرچمدار مبارزه با افراط‌گرایی و سیاست‌های ظالمانه قدرت‌های جهانی است، می‌تواند حقایق را برای مردم روشن کرده و از سیاه‌نمایی‌ها و اخبار دروغین که به دنبال فریب افکار عمومی و وارونه نشان دادن حقیقت هستند، جلوگیری کند.

رایزن فرهنگی کشورمان در آتن با اشاره به اهتمام جدی مسئولان جمهوری اسلامی ایران به ویژه مقام معظم رهبری برای تعامل سازنده با رهبران و پیروان دیگر ادیان در جهان به ویژه مسیحیان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، برگزاری گفت‌وگوهای بینادینی با رهبران و اندیشمندان دیگر ادیان ابراهیمی به ویژه مسیحیان آغاز شد و تاکنون ده‌ها دور گفت‌وگوهای بینادینی با مسیحیان ارتدوکس و کاتولیک در کشورهای مختلف برگزار شده است.

وی ادامه داد: هدف از این گفت‌وگوها شناخت بهتر، تقویت روابط دوستانه مؤمنان با خداوند و ترویج ارزش‌های اخلاقی و الهی است؛ از آن جمله برگزاری گفت‌وگوهای بینادینی با اندیشمندان مسیحی ارتدوکس یونان است که در یونان و ایران دنبال می‌شود.

پایان‌بخش این دیدار، اهدای کتاب «ایران؛ مهد همزیستی ادیان» به رسم یادبود به اسقف کوسماس از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در آتن بود.

انتهای پیام
captcha