عزاداری ماه محرم در سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 3912386
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

عزاداری ماه محرم در سمنان برگزار می‌شود

استاندار سمنان از برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در این استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد.

آئین‌های عزاداری ماه محرم در سمنان برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری، علیرضا آشناگر، استاندار، امروز، 4 مرداد در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه مراسم ماه محرم و عزاداری شهادت امام حسین‌(ع) در استان سمنان برگزار می‌شود، گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار مسئولان برگزارکننده این مراسم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تبیین روش‌های اجرایی برنامه‌ها و مراسم خاص استانی که منجر به تراکم جمعیتی می‌شود در دستور کار استانداران سراسر کشور قرار گرفته است، متذکر شد: افراد صاحب‌نظر به‌ویژه جامعه روحانیان و مشاوران دینی و مذهبی ایده‌های خلاقانه خود را برای برگزاری مراسم عزاداری متناسب با شرایط کرونایی ارائه دهند.

آشناگر با اشاره به اینکه در نشست بعدی ستاد ملی مقابله با کرونا شیوه‌نامه زمانی و مکانی و انجام برنامه‌های عزاداری باید ارائه و تصمیم‌گیری نهایی شود، افزود: بر اساس مصوبات این نشست مقرر شد تا کنکور سراسری سال جاری در طی چهار روز و در نوبت‌های سه‌ساعته در استان سمنان هم‌زمان با سراسر کشور برگزار شود.

استاندار سمنان با اشاره به تصمیم‌گیری این ستاد در خصوص کالاهای اهدایی سایر کشورها در موضوع مقابله با کرونا، افزود: همکاری لازم برای ترخیص سریع و توزیع کالا توسط مراجع ذی‌صلاح انجام می‌شود.

این مقام عالی استان با اشاره به وضعیت باثبات استان سمنان در مقوله شیوع کرونا، یادآور شد: با توجه به اینکه استان سمنان در وضعیت هشدار قرار دارد اما در مقایسه با سایر استان‌ها از وضعیت باثبات‌تری برخوردار هستیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه آمار و نتایج مشاهده‌شده در سطح استان حاکی از همراهی و مساعدت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری است، اظهار کرد: همکاری و تعامل مردم برای خروج از این بحران ضروری است.

انتهای پیام
captcha