برگزاری دوره‌های حفظ قرآن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اردن
کد خبر: 3912611
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

برگزاری دوره‌های حفظ قرآن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اردن

فعالیت‌های مراکز حفظ قرآن اردن تابستان امسال نیز مانند سال‌های گذشته برقرار بوده و بیماری کرونا مانع از برگزاری دوره‌های حفظ نبوده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از «رؤیا الاخباری»؛ دوره‌های آموزش حفظ قرآن کریم همچون گذشته اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، در اردن برگزار می‌شود.
 
وزارت اوقاف و امور مقدسات اسلامی اردن برنامه‌های خود را در پنج محور شامل حفظ و قرائت قرآن کریم و آموزش احکام تجوید و تصحیح قرائت و همچنین آموزش احادیث پیامبر گرامی اسلام(ص) برگزار می‌کند. در این دوره‌ها همچنین اخلاق اسلامی و احکام فقهی نیز آموزش داده می‌شود.
 
200 دارالقرآن در سراسر این کشور با تعداد مشخصی قرآن‌آموز به آموزش قرآن مبادرت می‌کنند و در صحن مساجد نیز بیش از 20 قرآن‌آموز حضور ندارند. این دوره‌ها به منظور حفظ سلامتی قرآن‌آموزان، با رعایت کامل مسائل بهداشتی برگزار می‌شود.
 
این درحالی است که در سال‌های گذشته 2 هزار مرکز که به طور مساوی میان دختران و پسران تقسیم شده بود، به آموزش حفظ و قرائت قرآن مشغول بودند.
 
وزارت اوقاف اردن با توجه به استقبال زیاد قرآن‌آموزان برای حفظ قرآن کریم، 105 درگاه اینترنتی برای پسران و 175 درگاه اینترنتی برای دختران 6 تا 18 سال در تمام استان‌های این کشور راه‌اندازی کرده است.
 
این دوره‌های آموزشی در طول یک ماه در مراکز تابستانی حفظ قرآن کریم و به صورت فشرده برگزار می‌شود و علوم قرآنی، سیره پیامبر اسلام(ص) و فرهنگ اسلامی علاوه بر حفظ و قرائت قرآن، در این دوره‌ها تدریس می‌شود.
انتهای پیام
captcha