شناسایی موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات سمنان
کد خبر: 3912884
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

شناسایی موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات سمنان

مدیرکل اوقاف سمنان گفت: اطلاعات موقوفات مستعد و دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری استان در قالب کتابچه سرمایه‌گذاری جمع‌آوری شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

شناسایی موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان امروز، 6 مردادماه در دیدار با نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، گفت: موقوفات زیادی در گوشه و کنار شهرهای استان وجود دارد و به‌واسطه موقعیت خوبی که دارند، از ظرفیت مناسبی جهت سرمایه‌گذاری برخوردارند.

وی افزود: متأسفانه برخی از این موقوفات در گذر زمان از حیض انتفاع خارج‌شده و قابلیت بهره‌برداری ندارند و یا به علت فرسایش بنا، با قیمت بسیار اندک به اجازه واگذار شده‌اند. سرمایه‌گذاری در این موقوفات منجر به افزایش بهره‌وری و بالا رفتن عواید موقوفات به میزان قابل‌توجهی می‌شود.

مدیرکل اوقاف استان با اشاره به اینکه عواید موقوفات طبق نظر واقف در همان مکان و در زمانی که واقف در وقفنامه تعیین کرده، اجرای نیت می‌شود، گفت: ازآنجایی‌که بسیاری از موقوفات دارای نیات فرهنگی و اجتماعی هستند، منجر به رفع بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه خواهد شد.

تدینی متذکر شد: در حال حاضر پروژه‌های متعددی در حوزه سرمایه‌گذاری در موقوفات در سطح استان در حال اجراست که تعدادی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده که در این راستا متقاضیان زیادی جهت سرمایه‌گذاری در موقوفات مراجعه کرده و متقاضی سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شناسایی‌شده هستند که پس از طی فرآیندهای لازم نسبت به آغاز عملیات سرمایه‌گذاری در موقوفات اقدام خواهد شد و قطعاً این افراد به دلیل اقدام خود که منجر به شکوفایی موقوفه می‌شود، در ثواب کار نیک واقف نیز شریک خواهند بود.

مدیرکل اوقاف استان یادآور شد: تمامی افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در موقوفات هستند می‌توانند با مراجعه به معاونت بهره‌وری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نسبت به ارائه درخواست خود اقدام کنند.

علی‌اکبر علیزاده برمی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی  امروز، 6 مردادماه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه وقف یکی از سنت‌های نیکوست و امانتی در دستان شماست و شما امانت مهمی را نزد خود دارید، اظهار کرد: از گذشته و در حال حاضر مؤمنان زیادی موقوفاتی را ایجاد کرده و می‌کنند و این موقوفات مانند امانتی در دستان شماست که در این راستا این موقوفات امروزه امانت‌داران خوبی دارند و به‌خوبی اداره می‌شوند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از بحث سرمایه‌گذاری در موقوفات حمایت می‌کنم و درصورتی‌که فهرست موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری در شهرستان دامغان را در اختیار دفتر قرار دهید، با سرمایه‌گذاران در این بخش مطرح خواهیم کرد.

علیزاده با تأکید بر اینکه بخش معنوی فعالیت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه و امامزادگان در شرایط کنونی قابل‌ستایش است، گفت: باید بیش‌ از پیش تلاش کنیم تا ابعاد معنوی زندگی مردم را تقویت کنیم.

انتهای پیام
captcha