معیار ارزیابی عملکرد مسئولان خروجی کارهاست
کد خبر: 3913144
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

معیار ارزیابی عملکرد مسئولان خروجی کارهاست

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ارائه آمار و ارقام نمی‌تواند کیفیت خدمات و اثربخشی آنان را به‌درستی بیان کند، بلکه معیار ارزیابی عملکرد مسئولان، خروجی کارهاست.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در استان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان امروز، 7 مردادماه در نشست کمیته همکاری آموزش‌‌وپرورش و حوزه‌های علمیه استان گفت: اهمیت کار آموزش بر کسی پوشیده نیست؛ چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی، هرچه خدمات آموزشی ما پیشرفته‌تر باشد، جامعه‌ای بهتر و رو به توسعه‌تر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: جمع عظیمی در آموزش و پرورش استان در حال خدمت هستند و تعداد مخاطبان نیز بسیار بالاست که دانش‌آموزان، مخاطبان مستقیم و خانواده‌های آنان نیز مخاطبان غیرمستقیم آن هستند. با توجه به سن مخاطبان آموزش ‌و پرورش، دامنه تأثیرگذاری این مجموعه بسیار گسترده و ماندگارتر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به تأکیدات آیات و روایات بر آموزش و پرورش، بیان کرد: این دو مقوله باید با هم عجین باشند و آموزش تنها بدون پرورش جایگاهی ندارد؛ اگر تربیت هم نباشد، آموزش نیز بی‌فایده خواهد بود.

وی گفت: در حوزه آموزش ‌و پرورش کارشناسی‌های زیادی در سطح کشور انجام شده و سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش مورد تصویب قرار گرفته که طبیعتاً این سند باید محور کار باشد و تلاش برای تحقق این سند همواره مورد تأکید رهبر انقلاب است.

عضو هیئت‌علمی جامعةالمصطفی با اشاره به نقش ویژه حوزه‌های علمیه در تحقق سند تحول بنیادین خواستار همکاری و همیاری بیشتر آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه شد.

وی ضمن تأکید بر بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌ها، اظهار کرد: این نشست یک سال و نیم بعد از انتصاب من به‌‌‌عنوان نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان برگزار شده که نباید به این‌گونه باشد و باید قدر فرصت‌ها را دانست.

محامی ثبات نیروها را در این مقوله مهم دانست و بیان کرد: از تشکیل جلسات تشریفاتی و صرفاً دید و بازدید خودداری کنیم و با تلاش، حرکت جهادی و برگزاری جلسات تخصصی، کار را پیش ببریم.

وی پشتیبانی مادی و معنوی برای انجام کارها را مهم دانست و گفت: باید مسئولان نگاهی جدی برای جذب بودجه‌ها و پیش بردن کارها داشته باشند. معیار عملکرد مسئولان، خروجی کارهاست و نباید به آمار و ارقام بسنده کرد.

امام‌ جمعه زاهدان اضافه کرد: ما نباید به نیمه‌ پر لیوان بسنده کنیم بلکه باید توجه ویژه‌ای به نیمه‌ خالی لیوان هم داشته باشیم و برنامه پنج ساله تعیین‌شده برای استان در حوزه آموزش‌وپرورش باید در جلسات بعدی مطرح شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تنوع قومی و قبیله‌ای در سیستان و بلوچستان، بیان کرد: در دانشگاه‌های فرهنگیان و مدارس باید بر اساس این نوع اقتضائات به فعالیت بپردازیم.

انتهای پیام
captcha