برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت در فضای مجازی و مراکز فرهنگی تبریز
کد خبر: 3913595
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت در فضای مجازی و مراکز فرهنگی تبریز

معاون فرهنگی واجتماعی شهردار تبریز گفت: همزمان با آغاز دهه مبارک ولایت و به منظور گسترش فرهنگ دینی و معنوی در شهر، امسال نیز برنامه های متنوعی طرح ریزی شده است که با شرایط خاص شیوع بیماری کرونا در جامعه و به جهت جلوگیری از تجمعات در سطح شهر، بیشتر این برنامه ها در بستر فضای مجازی و یا در فضای باز بارعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت در فضای مجازی و مراکز فرهنگی تبریزحجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: همزمان با آغاز دهه مبارک ولایت و به منظور گسترش فرهنگ دینی و معنوی در شهر، امسال نیز برنامه‌های متنوعی طرح ریزی شده است که با شرایط خاص شیوع بیماری کرونا در جامعه و به جهت جلوگیری از تجمعات در سطح شهر، بیشتر این برنامه ها در بستر فضای مجازی و یا در فضای باز بارعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت واقعه غدیر برای فرهنگ شیعی و ضرورت توجه به این مقوله اظهار کرد: غدیر برای همه نشانی از هویت است و شناخت ما از این واقعه به شناخت معارف ناب اسلامی و دینی کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام حمیدی، گفت: یکی از این برنامه‌ها ویژه برنامه از قربان تا غدیر «غدیر آئینه ظهور» است که توسط گروه فرهنگی آئینی آئینه و با همکاری شهرداری منطقه ۵ تبریز در محل فرهنگسرای فرشته برگزار می‌شود و با محتواهایی چون شعرخوانی، مولودی خوانی، تواشیح، نمایشنامه خوانی، موشن گرافیک، نماهنگ، معرفی کتاب و اجرای خیابانی سرود به مولای متقیان ارادت ورزی خواهد کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز افزود: تولید نماهنگ حماسه «غدیر امتداد ظهور» و رونمایی از این نماهنگ در شب عید غدیر خم و پخش از رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی و اجرای گروه سرود نسیم ولایت در مجتمع های مسکونی در سطح شهر تبریز و میادین توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی از دیگر برنامه های است که در دهه ولایت و امامت اجرا می شود.

وی از برگزاری مسابقه بزرگ حفظ خطبه غدیر از کتاب غدیر راه رستگاری باهمکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و بنیاد بین المللی غدیر و شهرداری منطقه یک با اهدای ۱۱۰ جایزه نفیس به برگزیدگان خبر داد.

حجت‌الاسلام حمیدی در ادامه افزود: اجرای جشن بزرگ ولایت در بوستان قرآن، جشنواره عکس پرچم ایران، عقد اخوت مجازی، اجرای نمایش طنز، پخش فیلم با مضمون غدیر در مراکز فرهنگی و همچنین پخش مجازی فیلم، نمایشگاه مجازی موبایل خود را علوی کنید با معرفی برنامه‌ها و نرم افزارهای مذهبی و طرح مجازی «غزل ارادت» تولید و بارگذاری آلبوم صوتی از کلیپ‌ها و سخنرانی‌های کوتاه، قطعات موسیقی و مداحی از دیگر برنامه‌های این دهه در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و معنوی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، طراحی پوسترهای ولایت و امامت در کلام مقام معظم رهبری و تولید محتوا انعکاس آن در شبکه‌های اجتماعی و تجلیل از همکارانی که سالگرد ازدواجشان، در طول دهه ولایت و امامت باشد را دیگر برنامه دهه ولایت وامامت عنوان کرد.

وی با اعلام اینکه بیش از دهها عنوان ویژه برنامه برای دهه مبارک امامت و ولایت در نظر گرفته شده است اظهار امیدواری کرد ویژه برنامه‌های دهه ولایت و امامت شهرداری تبریز با بهره گیری از بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرصت بهره‌مندی هرچه بیشتر از این ایام و همچنین رضایت خاطر شهروندان گرامی را فراهم آورد.

انتهای پیام
captcha