عطوان: استراتژی ابهام سازنده حزب‌الله کابوس این روزهای اسرائیل است
کد خبر: 3913771
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰

عطوان: استراتژی ابهام سازنده حزب‌الله کابوس این روزهای اسرائیل است

سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» نوشت: سیاست «ابهام سازنده» که حزب الله این روزها در قبال رژیم صهیونیستی به کار گرفته ترس این رژیم را دردناک‌تر و طولانی‌تر کرده است.

به گزارش ایکنا، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» و نویسنده مشهور جهان عرب در سرمقاله امروز این روزنامه به استراتژی ابهام سازنده حزب الله پرداخت که به دنبال تنش مرزی اخیر در مرز با لبنان، کابوس این روزهای رژیم صهیونیستی شده است.

در این یادداشت آمده است: مشغولیت اصلی مطبوعات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی در این روزها صحبت در مورد سیدحسن نصرالله، رهبر مقاومت اسلامی و افزایش تنش در مرزهای جنوبی لبنان است آن هم پس از ادعای رژیم صهیونیستی درباره نفوذ گروه پنج نفره‌ای از رزمندگان حزب‌الله تا چند متری داخل خاک سرزمین‌های اشغالی که البته سخنگوی حزب الله این روایت را تکذیب  کرد و به سخره گرفت.

به نوشته رأی الیوم چهار روایت ضد و نقیض درباره اتفاق اخیر در جنوب لبنان و مرز با سرزمین‌های اشغالی در رسانه‌ها مطرح است که ژنرال‌های نظامی بازنشسته صهیونیست را هم به تجزیه و تحلیل آن واداشته است.

روایت نخست اینکه یک نظامی زن صهیونیست حرکت گروهی از رزمندگان حزب‌الله را رصد کرده و  سراسیمه درخواست کمک کرد و واحدهای نظامی رژیم صهیونیستی از سر وحشت و سردرگمی اقدام به شلیک آتش کردند، اما گروه حزب الله به سلامت به پایگاه‌هایشان بازگشتند.

روایت دوم اینکه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی که نفوذ رزمندگان مقاومت به سرزمین‌های اشغالی را رصد کردند دستور گرفته بودند که برای اجتناب از وقوع درگیری بزرگ‌تر و انتقام گیری سخت‌تر حزب لله به سمتشان تیراندازی نکنند که این روایت روزنامه عبری زبان «جروزالم پست» است.

روایت سوم اینکه سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی(امان) از مکان زندگی سیدحسن نصرالله باخبر است؛ اما یک سؤال بزرگ و وحشتناک برایش باقی است که پس از اقدام به ترور دبیرکل حزب الله چه اتفاقی خواهد افتاد؟

روایت چهارم اینکه مقاومت یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی را با یک فروند موشک کورنیت هدف گرفت و نابود کرد که البته این خبر به درخواست فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی حذف شد و شاید به این دلیل که روحیه سربازان وشهرک‎نشینان صهیونیست بیش از آن، تضعیف نشود.

به قول عطوان همه این روایت‌ها چه درست باشد چه غلط به نفع مقاومت لبنان است و پیروزی بزرگ آن در یکی از مهم‌ترین فصول جنگ روانی داغ میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد.

نویسنده ادامه داد: اینکه واحدی از ارتش رژیم صهیونیستی دستور گرفته بود که با گروهی از رزمندگان مقاومت که از مرز نفوذ کردند مقابله نکند آن هم از بیم حملات راکتی شدیدی که به شهرک‌ها و شهرهای رژیم صهیونیستی خسارات سنگین وارد خواهد کرد، اگر درست باشد باز مؤید این است که رژیم اشغالگر به واقع از خانه عنکبوت سست‌تر است و به هر طریق و وسیله‌ای از هر جنگی با مقاومت اسلامی اجتناب می‌کند چون می‌داند که اگر  روزانه هزاران موشک نقطه زن به سرزمین‌های اشغالی اصابت کند چه میزان خسارت مالی و انسانی برایش به بار خواهد آورد و بزرگ‌ترین بازنده میدان خواهد شد.

به اعتقاد عطوان، اما این ادعا که سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی از مکان زندگی سیدحسن نصرالله مطلع است و می‌تواند او را ترور کند اما از وقایع بعد از آن می‌ترسد، این هم نوعی مزخرف و دروغگویی است که در طول بیست سال گذشته بارها شنیده‌ایم، زیرا رژیم صهیونیستی هیچ فرصتی را برای ترور فرماندهان حزب الله از دست نداده است که بارزترین آن‌ها شهید سید عباس موسوی دبیرکل سابق حزب الله و شهید عماد مغنیه بازوی نظامی حزب‌الله است.

ژنرال «دانی یاتوم» رئیس سابق موساد در مصاحبه با وب سایت صهیونیستی «کیبا» گفت: «می‌ترسم که اسرائیل به خاطر اتفاقات اخیر در مرزهای شمالی قدرت بازدارندگی را در مقابل حزب الله از دست داده باشد، زیرا  می بایست گروهی را که به مرزها نفوذ کرده بود از بین ببرد، اما از ترس نتایج آن، کاری نکرد».

رأی الیوم نوشت: ژنرال یاتوم وخامت وضعیت رژیم صهیونیستی را خیلی دقیق شرح می‌دهد وقتی که می‌گوید آقای نصرالله اکنون نشسته است و از تماشای اوضاع در جبهه جنوبی لبنان لذت می‌برد و لبخند از لبش نمی‌افتد؛ جشن عید قربان او هم  متفاوت خواهد بود، زیرا اخبار مربوط به وضعیت وحشت و نگرانی در صفوف ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر اسرائیل را دنبال می‌کند و همه این مسائل مضمون سخنرانی می‌شود که احتمالا طی روزهای آتی به مناسب جشن پیروزی در جنگ 33 روزه ایراد خواهد کرد و همه این موفقیت‌ها را بدون شلیک حتی یک گلوله به دست آورده است، چیزی که در بیانیه حزب الله هم بر آن تاکید شد.

به نوشته رأی الیوم، وضعیت آماده باش در صفوف نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی با لبنان این روزها از بیم پاسخ تلافی جویانه حزب‌الله به شهادت علی کامل محسن یک رزمند خود در حمله اسرائیل به دمشق در اوج قرار دارد؛ زیرا سران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی به خوبی می‌دانند که آقای نصرالله اگر تهدید کند، ضربه می‌زند، اما بردبار است و به نظر می‌رسد که او این روزها از سیاست «ابهام سازنده» حزب الله بیشتر لذت می‌برد زیرا باعث می‌شود ترس اسرائیل دردناک‌تر و طولانی‌تر شود و خدا بهترین را می‌داند.

ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته طی یک خوددرگیری مناطق کوهستانی و کشتزارهایی از خاک لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد اما حزب‌الله به دنبال آن در بیانیه‌ای تاکید کرد که اصلا نیروهای مقاومت در این حادثه حضور نداشتند و پاسخ به شهادت شهید محسن هنوز داده نشده است.

حزب‌الله لبنان به دنبال حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق، طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که یکی از رزمندگان این جنبش به نام «علی کامل محسن» به شهادت رسیده است و انتقام آن را از رژیم اشغالگر خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha