واقعه غدیر استمرار نبوت و امامت است
کد خبر: 3915113
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹

واقعه غدیر استمرار نبوت و امامت است

یک استاد شیعه شناسی دانشگاه قم گفت: واقعه غدیر نشان می‌دهد که استمرار نبوت و امامت تا روز قیامت است.

واقعه غدیر استمرار نبوت و امامت استحجت‌الاسلام مجتبی عیدی، استاد شیعه شناسی دانشگاه قم، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: خداوند آدم را خلق کرد و او را بدون معلم در این دنیا رها نکرده است.
وی با بیان اینکه آخرین پیامبر الهی برای ادامه نبوت امامت را برگزید، افزود: واقعه غدیر نشان می‌دهد که این واقعه مهم و تاریخی استمرار نبوت و امامت تا روز قیامت است.
امام جمعه اسبق دمق عنوان کرد: احکام اسلام در سیاست متقن است و باید این پرسش را مطرح کرد که اگر امامی نباشد چه کسی می‌خواهد ابعاد فقهی و سیاسی اسلام را مورد بررسی قرار دهد؟ در زمان حضرت محمد (ص)، ایشان ۷۴ جنگ را اداره کردند و همچنین کارهای بی‌شمار سیاسی دیگر که توضیح آن بسیار طولانی است.
وی در ادامه تاکید کرد: اسلام با سیاست متقن است و ولایت فقیه هم تبلور اسلام است و مبحث ولایت فقیه هم اکنون در سراسر جهان معاصر مورد بررسی است.
این استاد شیعه شناسی دانشگاه قم در رابطه با بحث واقعه غدیر و انتظار ابراز کرد: عید غدیر در آن زمان منصوب به امیرالمومنین(ع) بود و در عصر حاضر مربوط به صاحب امر، حضرت مهدی(عج) است، یعنی در هر زمانی بر مردم واجب است که امام زمانشان را بشناسند و از ایشان تبعیت کنند‌.
حجت‌الاسلام عیدی در ادامه گفت: «من کنت مولا فهذا علی مولا» مربوط به زمان گذشته و مربوط به زمان فعلی است که در حال حاضر با انتظار تحقق می‌یابد البته انتظار به معنی نشستن مأیوسانه نیست و شیعیان باید تلاش کنند تا به مقصود خود که فرج ولی امر است، برسند، همچنین طبق گفتار شهید مطهری که می‌فرماید ما باید انتظار قائمانه داشته باشیم نه انتظار قاعدانه و باید در این زمینه پویا و فعال باشیم.
امام جمعه اسبق دمق تصریح کرد: ما مسلمانان مفهوم و فلسفه عاشورا را خوب نگه داشتیم و به نسل بعد منتقل دادیم اما در زمینه غدیر این گونه نبوده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در واقعه غدیر پیامبر اکرم(ص)در بین جمعیت زیادی، حضرت علی(ع) را به عنوان مولا و پیشوای بعد از خود معرفی کردند، متاسفانه سخن پیغمبر زمین افتاد و عملی نشد، همان‌طور که در عصر حاضر گاهی سخن ولی‌فقیه نادیده گرفته می‌شود که آسیب و تبعات بدی در پی خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha