فیلم | گوته و ارادت به قرآن و امام علی(ع)
کد خبر: 3915550
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

فیلم | گوته و ارادت به قرآن و امام علی(ع)

«یوهان ولفگانگ فون گوته» ادیب، فیلسوف، نقاش و نویسنده‌ آلمانی است که در سال ۱۷۴۹ در فرانکفورت آلمان به دنیا آمد. او دست‌نوشته‌هایی از آیات قرآن و با عبارت «علی ولی الله» از خود به یادگار گذاشته که گفته می‌شود بیش از دو قرن قدمت دارد.

به گزارش ایکنا؛ یوهان ولفگانگ فون گوته زاده 28 آگوست 1749 در فرانکفورت و درگذشته 22 مارس 1832 در وایمار آلمان یکی از کلیدهای اصلی ادبیات آلمانی، از مردان بزرگ فرهنگی قرون 18 و 19 اروپا و از افراد برجسته ادبیات حهان به شمار می‌آید. گوته آلمانی، شکسپیر انگلیسی، هومر یونانی و دانته ایتالیایی را چهار رکن ادبیات اروپا می‌دانند.

فُطرُس مدیا (مرکز تولید فیلم‌های مستند اسلامی و شیعی) با همکاری «بنیاد گوته» (خانه کلاسیک وایمار / خانه گوته) و «سازمان جهانی یونسکو» به دست‌نوشته‌هایی از گوته، خالق «دیوان غربی شرقی» دست یافته است که آن را می‌توان پل فرهنگی‌ از غرب مسیحی به سوی شرق شیعی دانست.

تعداد نوشته‌های «علی ولی الله» به دست یوهان گوته آن قدر زیاد است که گویی وی با هدفی مشخص قصد یادگیری این جمله را داشته است.

در مستند فطرس مدیا «برنارد فیشر» رئیس بنیاد گوته، «رضا بیات» پژوهشگر ادب فارسی و «آنی ماری شیمل» پژوهشگر آلمانی، ابعاد این رسم‌الخط‌ها را بررسی کرده‌اند.

بخشی از این دست‌نوشته‌ها نیز قرآنی است و در آن «بسم الله الرحمن الرحیم» و آیاتی از سوره ناس کتابت شده است.

انتهای پیام
captcha