وضعیت حوزه در زمینه قرآنی رضایت‌بخش نیست
کد خبر: 3915885
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹
مروجی:

وضعیت حوزه در زمینه قرآنی رضایت‌بخش نیست

حافظ کل قرآن تأکید کرد: متأسفانه میزان آشنایی طلاب با قرآن بسیار کم است و شاید از هر 10طلبه یک نفر بتواند خوب قرآن بخواند.

وضعیت حوزه در زمینه قرآنی رضایتبخش نیستمحمدعلی مروجی، شرکت‌کننده رشته حفظ 20 جزء چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه استان قم، در گفت‌و‌گو با ایکنا از قم، گفت: این دوره از مسابقات بسیار خوب برگزار شد و سؤالات خوبی هم در حفظ مطرح شد.

وی با بیان اینکه سال اولی است که در مسابقات حضور دارد و حافظ کل قرآن است، اظهار کرد: من در مدت سه و نیم سال قرآن را در منزل و بدون حضور در کلاس حفظ کردم، البته توصیه می‌کنم علاقه‌مندان حتما در کلاس به حفظ بپردازند تا برنامه‌ریزی منظمی داشته باشند و خللی در کارشان ایجاد نشود.

مروجی تصریح کرد: من 16 سال سن دارم و خوشحال هستم که بخش زیادی از عمرم را تاکنون به حفظ قرآن و فراگیری آن اختصاص داده‌ام و این را لطف خدا می‌دانم.

وی اضافه کرد: حفظ قرآن ممکن است در مقاطعی خسته‌کننده برای جوان و نوجوان باشد ولی وقتی حفظ شدند لذت آن همه این دشواری‌ها را از بین می‌برد.

این حافظ قرآن و طلبه حوزه با بیان اینکه من هر مقدار پولی که از قرآن به دست آورده‌ام خیلی برکت داشته است به وضعیت آشنایی طلاب با قرآن اشاره و تصریح کرد: متاسفانه میزان آشنایی طلاب با قرآن بسیار کم است و شاید از هر ده طلبه یکنفر بتواند خوب قرآن بخواند.

وی افزود: ما در مدرسه خودمان از 60 نفر سه نفر حافظ داریم و البته مدرسه اهمیت زیادی می‌دهد ولی طلاب کمتر علاقه نشان می‌دهند.

مروجی با بیان اینکه قرار بود امسال به عنوان نماینده ایران در مسابقات لبنان شرکت کند ولی کرونا سبب لغو آن شد، اضافه کرد: باید برای انجام فعالیت‌های قرآنی در این ایام تدبیری اندیشیده شود تا مراکز قرآنی با مشکل روبر نشوند.

انتهای پیام
captcha