همکاری گروه فعال حقوق مسلمانان با بوکوحرام تکذیب شد
کد خبر: 3915990
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

همکاری گروه فعال حقوق مسلمانان با بوکوحرام تکذیب شد

یک گروه فعال در زمینه حقوق مسلمانان در نیجریه، همکاری خود را با گروه تروریستی بوکوحرام در دریافت پول برای استخدام افراد خرابکار تکذیب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از The Eagle Online، گروه «Muslim Rights Concern» موسوم به MURIC  که در زمینه حقوق مسلمانان نیجریه فعالیت می‌کند، در بیانیه‌ای اتهامات علیه خود را در مورد دریافت 200 هزار دلار از گروه تروریستی بوکوحرام با هدف بی‌ثبات کردن کشور رد کرد و آن را دروغ خواند.

در این بیانیه‌ که از سوی اسحاق آکینتولا (Ishaq Akintola)، مدیر این گروه حقوق بشری صادر شده، اتهام دریافت پول از بوکوحرام شایعات شبکه‌های اجتماعی خوانده شده است.

موضوع دریافت پول از بوکوحرام اولین بار از سوی سن لوئیس کیتا (San Louis Keita)، رئیس سابق اطلاعات کشور مالی در یک کنفرانس خبری، مطرح شد.

در این کنفرانس خبری که 7 آگوست (17 مرداد) و در شهر آبیجان، پایتخت ساحل عاج برگزار شد، کیتا ادعا کرده بود که این پول به فعالان در گروه حقوق بشری برای استخدام افرادی از قوم فولانی در جهت خرابکاری و بی‌ثبات کردن کشور داده شده است. قوم فولانی در غرب آفریقا از جمله در جنوب غربی نیجریه زندگی می‌کنند.

بوکوحرام بزرگترین گروه‌ تروریستی در غرب آفریقا است که بارها به اقدامات تروریستی در کشورهای مختلف این منطقه از جمله در نیجریه اقدام کرده است.

انتهای پیام
captcha