توافق امارات و اسرائیل خدمت به کمپین انتخاباتی ترامپ است
کد خبر: 3916531
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
سیدحسن نصرالله:

توافق امارات و اسرائیل خدمت به کمپین انتخاباتی ترامپ است

دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت سالروز پیروزی تاریخی مقاومت در جنگ 33 روزه سخنرانی کرد و آخرین تحولات منطقه از جمله انفجار بیروت و توافق امارات با رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار داد.

توافق امارات با اسرائیل خدمت به نتانیاهو و ترامپ استبه گزارش ایکنا به نقل از العهد، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در چهاردهمین سالروز پیروزی تاریخی در جنگ 33 روزه لبنان علیه متجاوزان اسرائیلی، امشب درباره این موضوع و دیگر تحولات منطقه‌ای سخنرانی کرد.

سیدحسن نصرالله در آغاز این سخنرانی گفت: خدا را شاکریم و از کسانی که در این نبرد ایستادگی کردند و در این پیروزی نقش داشتند سپاسگزاریم. به همه شما لبنانی‌ها و همه آزادگان جهان این پیروزی را تبریک می‌گویم.

دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: جنگی که در ماه تموز رژیم صهیونیستی بر لبنان تحمیل کرد، با تصمیم آمریکا بود. لبنان به تنهایی در برابر ارتشی جنگید که خود را از قوی‌ترین ارتش‌های خاورمیانه و جهان می‌خواند.

نصرالله تأکید کرد: این نبرد نتایج بزرگ استراتژیک، نظامی، امنیتی و فرهنگی دربر داشت. اولین نتیجه آن توقف پروژه خاورمیانه جدید بود که دولت آمریکا به دنبال آن بود‌.

وی ادامه داد: محور مقاومت و مردم لبنان 33 روز مقاومت کردند تا اینکه رژیم صهیونیستی مجبور شد تجاوزات خود را متوقف کند و از شروط خود کوتاه بیاید.

سیدحسن نصرالله افزود: در لبنان معادله‌ای وجود دارد که از این کشور محفاظت می‌کند و این معادله روز به روز از نظر نظامی و انسانی و مادی قوی‌تر می‌شود. اسم این معادله، مقاومت است. لبنان با این معادله، قوی است و دشمنان می‌خواهند این نیرو را از بین ببرند. آمریکایی‌ها نمی‌توانند بقای این نیرو را که از سیادت و شرف لبنان دفاع می‌کند، تحمل کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت: مقاومت مسئله مرگ و زندگی است؛ مقاومت، مانند هوایی است که تنفس می‌کنیم و آبی است که می‌نوشیم تا زنده بمانیم.

سیدحسن نصرالله درباره توافق عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی، گفت: ما از این توافق، شگفت زده نشدیم؛ این یک مسیر طبیعی بود که آنها از قبل می‌پیمودند. زمان این توافق نشان می‌دهد که بعضی از دولت‌های عربی خادمان سیاست‌های دولت آمریکا هستند. آنچه امارات انجام داد خدمت خاص به نتانیاهو و ترامپ بود.

وی ادامه داد: از هم اکنون تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید انتظار داشته باشیم که دولت‌های عربی دیگری با رژیم اسرائیل توافق صلح امضا کنند. ترامپ تا زمان انتخابات به دوشیدن مالی دولت‌های خلیج فارس ادامه می‌دهد.

نصرالله تاکید کرد: از نظر انسانی، دینی، جهادی و ملی بر همه واجب است که این اقدام را محکوم و آن را خیانت به اسلام، جهان عرب، قدس و مقدسات اسلامی اعلام کنند.

دبیرکل حزب‌الله درباره انفجار بندر بیروت گفت: ما نظری درباره انفجار این بندر نداریم. به طور کلی دو نظریه درباره این انفجار وجود دارد که یکی آن را اتفاقی و دیگری آن را اقدامی خرابکارانه می‌داند. ما منتظر نتایج تحقیقات هستیم. اگر ثابت شود که این حادثه اتفاقی بوده باید مسئولان آن محاکمه شوند و اگر ثابت شود که خرابکارانه بوده باید مقصران محاکمه شوند.

سیدحسن نصرالله، گفت: اگر اسرائیل در این انفجار دست داشته باشد و اف.بی.آی آمریکا وارد تحقیقات در این حادثه شود، این تحقیقات به نتیجه‌ای نخواهد رسید. در صورتی که اسرائیل عامل این جنایت بزرگ باشد، حزب الله در برابر آن سکوت نخواهد کرد و اسرائیل بهای سنگینی خواهد پرداخت.

انتهای پیام
captcha