تجمع تعدادی از معلمان قرآن قراردادی در برابر خانه ملت + عکس
کد خبر: 3916835
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

تجمع تعدادی از معلمان قرآن قراردادی در برابر خانه ملت + عکس

جاماندگان طرح جذب پنج هزار نیروی آموزش قرآن یا همان معلمان قرآن آموزش و پرورش امروز، 26 مردادماه، برای مطالبه وعده محقق نشده تبدیل وضعیت‌شان از قراردادی کارمعین به پیمانی، مقابل خانه ملت تجمع کردند.

معلمان آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار ایکنا، سال 1391 آگهی رسمی برای استخدام پنج هزار مربی قرآن در تمامی استان‌ها منتشر شد. این معلمان با عنوان قراردادی جذب شدند و در همان بدو جذب به آنها وعده داده شد که پس از سپری شدن کمترین مدت با آنها قرارداد پیمانی بسته شود. از این تعداد حدود چهار هزار و 500 نفر از استان‌های مختلف تبدیل وضعیت شدند، اما هنوز پس از گذشت هشت سال تعدادی به دلایل نامعلوم در بلاتکلیفی هستند، معلمانی از استان‌های البرز، آذربایجان غربی، قم، سمنان، مرکزی و ...


بیشتر بخوانید:


امروز، 26 مردادماه، تعدادی از این معلمان به منظور پیگیری مطالبه و وعده محقق نشده این سال‌ها در تبدیل وضعیت‌شان در برابر خانه ملت حضور یافتند. البته این تجمع فقط محدود به حضور معلمان قرآن نبوده، بلکه سایر معلمان چون نیروهای حق‌التدریس، قراردادی سال‌های اخیر و خدماتی و نیروهای غیرانتفاعی نیز حضور داشتند.

یکی از این معلمان جذب شده در سال 1391، که نام وی محفوظ است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: جذب پنج هزار معلم از میان افراد توانمند از هر استان براساس ظرفیت در عرصه تدریس قرآن در دوران وزارت آقای حمیدرضا حاجی‌بابایی، که در حال حاضر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی است، انجام شد. افراد متقاضی پس از گزینش و سپری کردن روند اداری به عنوان مربی پرورشی با رویکرد فعالیت قرآنی وارد مدارس شدند.

این معلم قرآن با ابراز گلایه از نامهربانی مسئولان مربوطه اظهار کرد: در ابتدای جذب، مقرر بود پس از حداکثر یک‌سال، وضعیت پیمانی شدن ما معلوم شود و حتی دستورالعمل آموزش و پرورش مبنی بر جذب منتشر شد و برای چهار هزار و 500 معلم تبدیل وضعیت صورت گرفت، اما به دلیلی نامعلوم معلمان چند استان از این امر جا ماندند.

نامهربانی مسئولان آموزش و پرورش با 5 هزار معلم قرآن / هشت سال چشم انتظاری برای وعده محقق نشده

گزارش ایکنا حاکی است که این افراد هنوز به صورت قرارداد کار معین مشغول به خدمت هستند، اما معلمانی که با امتیاز پایین‌تر در توابع و روستاها و شهرستان‌ها مشغولند، تبدیل وضعیت پیدا کردند. به گفته برخی از افراد حاضر در تجمع، در استان البرز معلمان نظرآباد، هشتگرد و اشتهارد، که جزو این طرح بودند، پیمانی شده‌اند، اما معلمان ناحیه یک تا چهار شهر کرج هنوز در وضعیت قراردادی کارمعین فعالیت می‌کنند.

البته در اسفندماه سال قبل تغییراتی در حکم این افراد که حدود 300 نفرند(برای 500 نفر تبدیل وضعیت صورت نگرفته که تعدادی در آزمون‌های استخدامی حضور یافته و رسمی شده و عده‌ای نیز از حضور در آموزش و پرورش انصراف دادند) صورت گرفت. شکل حکم مانند حکم معلمان رسمی ـ پیمانی شده، اما عنوانش هنوز «قراردادی کارمعین» است و 80 درصد مزایای شخص پیمانی در حکم این افراد لحاظ شده و در گزینه‌هایی چون حق مسکن، خواربار و حق اولاد و ... و مجموع میزان دریافتی حقوق با فرد پیمانی با سابقه هشت سال تفاوت دارد، در حالی که از اسفندماه تاکنون سه مرتبه حقوق معلمان رسمی و پیمانی اضافه شده است.

افراد تجمع‌کننده در برابر مجلس شورای اسلامی چنین بیان کردند که حتی پس از ایام تعطیلات نوروز، اجرای رتبه‌بندی معلمان نیز شامل حال ما نشد و با وجود آنکه در آزمون رتبه‌بندی شرکت کردیم با وضعیت تأهل و حق عائله‌مندی با مدرک کارشناسی، مبلغ دریافتی به حدود دو میلیون و هشتصد یا به سه میلیون تومان می‌رسد.

این افراد تأکید داشتند که به دنبال اجرای عدالت هستند. اگر پیمانی شدن این 300 نفر تخلف بوده است، پس چرا چهار هزار و 500 نفر که شرایطی مشابه داشتند، استخدام شدند؟ پس باید قرارداد آن تعداد که جذب شده‌اند نیز مانند این افراد شود یا تکلیف 300 معلم جامانده نیز، که اکثراً از استان‌های البرز و آذربایجان غربی و تعدادی از شهرهای رشت، اراک، قم و سمنان و لرستان هستند، مشخص شود.

خبرگزاری ایکنا آماده انتشار پاسخ وزارت آموزش و پرورش است.

انتهای پیام
captcha