فضای شهر سیاهپوش شود / «هر خانه، یک هیئت» را به‌منصه ظهور رسانیم
کد خبر: 3916936
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

فضای شهر سیاهپوش شود / «هر خانه، یک هیئت» را به‌منصه ظهور رسانیم

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس از مسؤلان تمام ادارات و دستگاه‌های مختلف اعم از شهرداری‌ها، دهیاری، نهادهای اجرایی و دولتی و حكومتی درخواست كرد تا برای سیاه‌پوش كردن و ایجاد فضای معنوی در محیط های داخلی و پیرامونی ادارات و نهادهای خود اقدام كنند.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به نزدیک بودن ایام محرم، از مسؤلان تمام ادارات و دستگاه‌های مختلف اعم از شهرداری‌ها، دهیاری، نهادهای اجرایی و دولتی و حكومتی درخواست كرد تا با توجه به شرایط ویژه محرم امسال و مصوبات ستاد ملی مبارزه با كرونا، برای سیاه‌پوش كردن و ایجاد فضای معنوی در محیط‌های داخلی و پیرامونی ادارات و نهادهای خود اقدام كنند.

وی افزود: به خصوص از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها درخواست می‌شود تا نسبت به سیاه‌پوش كردن میدان‌های اصلی، ورودی و خروجی شهرها و روستاها اهتمام ویژه داشته باشند.

محمدیان با یادآوری اینكه ملت ایران یک ملت شیعه است، گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی یك جمله معروف «ما ملت امام حسین(ع) هستیم» دارند كه بسیار ماندگار شده است و باید این جمله را در عمل ثابت كنیم البته این روزها جوانان هیئتی در فضای مجازی این جمله را هشتگ كرده‌اند و دائم در حال تكرار آن هستند اما این جمله باید واقعاً در سطح شهر و روستاهای كشورمان ملموس باشد و این‌طور نباشد مسؤلان اهتمام لازم را نداشته باشند.

وی از تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها درخواست كرد تا برای در اختیار گذاشتن فضای باز ادارات و همچنین بوستان‌ها، فضاهای سبز، سالن‌های ورزشی، زمین‌های چمن و غیره جهت برپایی مراسم‌های سوگواری ماه محرم همكاری بیشتری داشته باشند. متأسفانه این همكاری در سطح استان و به خصوص در سطح شیراز بسیار ضعیف است و توقعمان بسیار بیشتر از این است و باید بدانیم كه برپایی مراسم سوگواری محرم مربوط به كسی جز امام حسین(ع) نیست و افتخار آن هم برای كل كشور است و قطعاً مسؤلان هر اداره‌ای كه در این زمینه همكاری كند، بركت آن را هم در كار و هم در زندگی خودش مشاهده خواهد كرد.

محمدیان تأكید كرد: هر كمكی كه در این زمینه شود، در حقیقت كمك به ترویج فرهنگ فرهنگ عاشوراست و این مسئله هم موجب تقویت روحیه انقلابی و جبهه مقاومت و در نهایت تقویت نظام جمهوری اسلامی خواهد شد. توقع مجموعه هیئات مذهبی از مسؤلان این است كه اهتمام ویژه‌تری نسبت به این قضیه داشته باشند تا محرم و صفر امسال با شكل ویژه‌تری نسبت به سال‌های قبل برگزار شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه هیئات مذهبی در حال سیاه‌پوش كردن و فضاسازی تكایا، حسینیه‌ها و مساجد هستند، گفت: مسؤلان هیئات مذهبی در این شرایط میدان را خالی نكنند و مراسم‌ها را با رعایت پروتكل‌های بهداشتی برگزار كنند و در این مسیر تغییر روش داشته باشند البته هر هیئتی كه امكانات لازم برای اجرای پروتكل‌های بهداشتی ندارد می‌تواند نسبت به انجام فعالیت‌های جایگزین نظیر فعالیت در فضای مجازی، ضدعفونی كردن معابر، توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان، سركشی از ایتام، بیمارستان‌ها، خیریه‌ها و غیره اقدام كند.

محمدیان با تأكید بر اینكه شعار «هر خانه، یک هیئت» باید در دستور كار تمام هیئات مذهبی و متدینیان جامعه قرار گیرد، گفت: نصب پرچم در سر درب منازل در دستور كار مجموعه هیئات قرار گیرد تا وقتی كه وارد شهر می‌شویم معلوم شود مردم این شهر پرچم عزای امام حسین(ع) را برپا كردند و عزادار فرزند رسول خدا(ص) هستند و این مسئله باید در سومین حرم اهل بیت(ع) رخ دهد.

وی در پایان اظهار کرد: استان فارس میزبان بیش از 1400 حرم امامزاده است و این نشان‌دهنده مهمان‌نوازی مردم این استان است لذا باید در راستای تكریم اهل بیت(ع) به این موارد اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha