عرضه صکوک از سوی دولت مالزی برای مقابله با کرونا
کد خبر: 3917359
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴

عرضه صکوک از سوی دولت مالزی برای مقابله با کرونا

دولت مالزی از عرضه اوراق قرضه اسلامی موسوم به صکوک در قالب طرحی برای کمک به مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از The Strait Times، دولت مالزی برای کمک به مقابله با کرونا و تأثیرات منفی آن حاصل از این پاندمی بر اقتصاد، اوراق قرضه اسلامی صکوک به ارزش 500 میلیون رینگیت (119.172 میلیون دلار) عرضه کرده است.

 محی‌الدین یاسین، نخست‌وزیر مالزی گفت که این صکوک بخشی از طرح ابتکار عمل  اقتصادی دولت وی موسوم به طرح R6 است که از سوی دولت برای کمک به مقابله با کرونا عرضه شده و از آن برای توسعه شبکه ارتباطات از راه دور در مناطق روستایی با هدف کمک به دانش‌آموزان برای دسترسی به آموزش دیجیتالی استفاده می‌شود.

یاسین افزود: هدف دیگر عرضه صکوک، کمک بیشتر به شرکت‌های خُرد، کوچک و متوسط و همچنین تحقیقات بخش مراقبت‌های بهداشتی در زمینه بیماری‌های عفونی است.

وی در مراسمی که امروز و به مناسب رونمایی از این طرح در شهر پوتراجایا(Putrajaya) برگزار شد، گفت که این امر نشان دهنده همبستگی بین مالزیایی‌ها در پیوستن به کاری بزرگ است.

زافرل تنگکو عبدالعزیز (Zafrul Tengku Abdul Aziz)، وزیر دارایی مالزی هم در این مراسم گفت: عرضه این صکوک مبتنی بر شریعت اسلامی اولین بار در نوع خود است که از طریق کانال‌های بانکی آنلاین توسط مردم و شرکت‌ها خریداری شود.

 ابزارهای مالی اسلامی (صُکوک)، اوراق بهادار با ارزش مالی یکسان و قابل معامله در بازارهای مالی هستند که بر پایه‌ یکی از قرارداد‌های مورد تأیید اسلام طراحی شده‌اند و دارندگان اوراق به صورت مشترک، مالک یک یا مجموعه‌ای از دارایی‌ها و منافع حاصل از آن‌ها هستند.

انتهای پیام
captcha