پرونده سی و هشتمین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان بسته شد / اختتامیه بخش آوایی
کد خبر: 3917419
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴

پرونده سی و هشتمین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان بسته شد / اختتامیه بخش آوایی

اختتامیه سی و هشتمین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در بخش آوایی، امروز، 28 مردادماه برگزار شد.

به گزارش ایکنا، آیین اختتامیه  مرحله کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در بخش آوایی، امروز، 28 مردادماه، با حضور مسئولان و مدیران آموزش و پرورش برگزار شد که از سوی شبکه قرآن و معارف سیما و همزمان از اپلیکیشن شاد پخش شد.

این مراسم با تلاوت یاسین غیاسیان، از دانش‌آموزان استان همدان آغاز شد و سپس محمدهادی صلح‌جو، کارشناس مجری شبکه قرآن و معارف سیما به اجرای برنامه پرداخت. بخش دیگر این مراسم سخنرانی سیدمجتبی هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بود. وی با اشاره به گزارشی از فرآیند برگزاری این دوره از مسابقات گفت: بخش مقدماتی مرحله کشوری مسابقات با دریافت آثار دانش‌آموزان راه‌یافته از استان‌ها به مرحله کشوری آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی 10 روز طول کشید، بیان کرد: این مرحله با استفاده از بستر فضای مجازی و با محوریت شبکه شاد و دیگر شبکه‌ها برای ارتباط منظم بین داوران و دانش‌آموزان انجام شد. همچنین پیش از برگزاری این مرحله، برای آمادگی بیشتر دانش‌آموزان و داوران، مانور سه‌روزه‌ای برگزار شد.

هاشمی ادامه داد: تلاش مجموعه از صف تا ستاد بر این بود که دانش‌آموزان در شرایط برابر و مساوی در امر برگزاری مسابقات و داوری مسابقات حضور پیدا کند و عدالت هم در امر اجرای مسابقات و هم داوری و هم فرآیند برگزاری مسباقات رعایت شود.

وی بیان کرد: از دانش آموزان که با سعه صدر و همراهی، اجرای فرآیند مسابقات را مساعد کردند، سپاسگزارم.

سپس کلیپی از آشنایی با دانش‌آموزان مستعد در هر کدام از بخش‌های قرائت تحقیق و ترتیل، مداحی، اذان و حفظ کل و اجزاء پخش شد. در ادامه بیانیه هیئت داوران سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی از سوی میکائیل باقری، معاون اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش قرائت شد.

در ادامه، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور به ایستگاه پایانی خود رسید، گفت: امروز شاهد اختتامیه این مسابقات هستیم، اما باید توجه کنیم که هدف از برگزاری مسابقات، توجه به مسئله تربیتی آن، رقابت‌های ارزشمند در کنار رفاقت‌ها و تجربه فعالیت‌های این عرصه در سراسر زندگی است.

وی ادامه داد: از این جهت خداوند را شاکریم که علی‌رغم تهدید ویروس کرونا، همه دست اندرکاران تلاش کردند تا قطار این دوره از مسابقات را به سلامت به سرمنزل مقصود برسانیم و این مسابقات را علی‌رغم همه کمبود‌ها به نحو شایسته برگزار کردند.

مسیب‌زاده با تأکید بر اینکه در فعالیت‌های قرآنی بازنده نداریم، تصریح کرد: در مرحله کشوری دو هزار و 500 نفر نماینده بیش از هفت و نیم میلیون نفر از دانش‌آموزان بودند که از مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای، شهرستانی و استانی به مرحله کشوری راه پیدا کردند. این دانش‌آموزان باید سفیران قرآنی باشند. همچنین از اکنون معلمان دانش‌آموزان را برای سوار شدن به قطار سی و نهمین دوره مسابقات آماده کنند و امیدواریم با برچیده شدن این بیماری منحوس، شاهد برگزاری این مسابقات در وضعیت سفید باشیم.

سخنران دیگر این مراسم، مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بود. وی ضمن تشکر از همه افرادی که در وزارت آموزش و پرورش با سختی ویروس کرونا، این مسابقات را در سطح استانی و کشوری برگزار کردند، گفت: واقعاً جای تقدیر و تشکر دارد. همچنین به دانش‌آموزان نیز خسته نباشید می‌گویم.

وی با اشاره به اینکه لفظ برگزاری این مسابقات برای همه دانش‌آموزان محترم و قابل توجه است و اصل حضور دانش‌آموزان در این برنامه مغتنم بوده، افزود: امید است این مسابقات پایه‌ای برای ادامه انس شما با قرآن کریم شود و در آینده در هر کجای کشور که مشغول به خدمت و کار می‌شوید به عنوان نیروی قرآنی و شخصیت قرآنی باشید.

قره‌شیخلو ضمن تشکر از والدین که اهتمام لازم برای آشنایی دانش‌آموزان با قرآن کریم این نسخه هدایت و نجات‌بخش را دارند، بیان کرد: توجه به این موضوع است که فرزندان از سنین کودکی با قرآن آشنا شوند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: همچنین از همه معلمان که مسئولیت آموزشی را در کشور دارند، تشکر می‌کنم، به ویژه معلمانی که در حوزه پرورشی و قرآنی کار می‌کنند و نقش مهم و تأثیرگذاری دارند.

وی ادامه داد: خودم به واسطه معلم قرآنی خوب و کارآمد، جذب قرآن شدم. اگر معلم قرآن، کار خود را خوب انجام دهد، می‌تواند مسیر زندگی دانش‌آموزان را تغییر دهد. چندسالی است که مرحله شکوفه‌های مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه با دانش‌آموزی ادغام شده است و قرار بر این شده که نمایندگان در بخشی از مسابقات بین‌المللی از همین مسابقات دانش‌آموزی انتخاب شوند، البته مشروط به اینکه به دلیل شرایط کرونا بتوانیم این را برگزار کنیم.

قره شیخلو اضافه کرد: اگر شرایط فراهم شد و قرار شد مسابقات بین‌المللی برگزار شود، بخشی از عزیزانی که در این مسابقه صاحب رتبه می‌شوند، در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند و با همت دانش‌آموزان شاهد این هستیم که افتخارات خوبی را برای کشور رقم می‌زند.

یادآور می‌شود، در میان این برنامه، اسامی نفرات هر رشته قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، مدیحه‌سرایی و حفظ کل و اجزاء و عمومی اعلام شد.

انتهای پیام
captcha