پیام تسلیت مقام‎های مختلف دینی و سیاسی در پی درگذشت مرد نستوه تقریب
کد خبر: 3917468
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۰

پیام تسلیت مقام‎های مختلف دینی و سیاسی در پی درگذشت مرد نستوه تقریب

شخصیت‎های دینی و سیاسی جهان با صدور پیام‎هایی درگذشت «آیت‌الله محمدعلی تسخیری»، دبیرکل اسبق مجمع تقریب مذاهب اسلامی، را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت مقامهای مختلف دینی و سیاسی در پی درگذشت پیر تقریببه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، نوری مالکی، رئیس حزب دعوت اسلامی عراق، با صدور بیانیه‎ای در پی درگذشت «آیت‌الله محمدعلی تسخیری» دبیرکل اسبق مجمع تقریب مذاهب اسلامی و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، را تسلیت گفت.

در این نوری مالکی با بیان اینکه با نهایت حزن و اندوه، آیت‌الله شیخ محمدعلی تسخیری یکی از نمادهای جنبش جهانی اسلامی بعد از تحمل سال‌ها رنج بیماری دار فانی را وداع گفت، تصریح کرد: تسخیری از زمانی که ما او را می‌شناختیم نمونه‌ای رفیع برای یک مجاهد عارف، فقیهی عامل، اندیشمندی کوشا و یک فرمانده میدانی بود که دغدغه‌های اسلام، جنبش و تجمعات آن را زنده نگه می‎داشت و همه تلاش‎های علمی و عملی تو برای خدمت به اسلام در میادین و موضوعات مختلف بود. با سخن از رحلت علامه تسخیری قلب محزون می‌شود و به درد می‌آید زیرا برادری بزرگ و دوستی صادق، ناصح و مخلص و نمونه‎ای کمیاب از وفاداری را از دست دادم.

«سیدعلی فضل الله»، امام جمعه بیروت، نیز با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: با نهایت تاسف، اندوه و تسلیم در برابر قضای الهی خبر وفات آیت‌الله شیخ محمدعلی تسخیری را دریافت کردیم. این عالم جلیل همه زندگی خود را در خدمت به اسلام و مسلمانان و در راه وحدت اسلامی و عمل برای ریشه دار کردن و تقویت و دعوت به آن در برابر همه مبلغان تفرقه و تعصب گذراند.

«شیخ محمود عکام»، مفتی حلب، نیز با صدور بیانیه‌ای وفات رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی را تسلیت گفت و در این بیانیه خطاب به آیت‌الله تسخیری آورده است: ای انسان مترقی، عادل و عاقل چه خوش زیستی زمانی که به انسان‎ها چیزهای زیادی بخشیدی تا با آن انسانیت، رشد و کمال خود را حفظ کند و  چه خوش از عالم انسان رفتی. ارزش خیر و خوبی و اصلاحات شما الهام‌بخش محققان تمدن اسلامی خواهد بود و این خیر و صلاح را طلب خواهند کرد. از ما و ساعاتی را که در سایه عقل، عدل، عرفان، ادب و لطف تو گذراندیم در پیشگاه پروردگارت یاد کن.

هیئت امنای جنبش توحید اسلامی نیز با ارسال تلگرامی به رهبر معظم انقلاب و مجمع تقریب مذاهب اسلامی وفات آیت‌الله تسخیری را تسلیت گفتند. در این پیام آمده است: آیت‌الله تسخیری از کسانی بود که جمله العلماء ورثة الأنبیاء (عالمان وارثان پیامبرانند) در مورد او حقیقت دارد. او اندیشمندی بزرگ، صاحب عقلی برتر و روحی پاک بود و ما به آقای خامنه‌ای و مجمع تقریب مذاهب اسلامی تسلیت می‌گوییم.

یادآور می‌شود، آیت‌الله تسخیری، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام و از منادیان وحدت و تقریب مذاهب اسلامی، که در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود، روز گذشته، ۲۸ مردادماه در ۷۶ سالگی بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت. پیکر آن عالم ربانی و گرانقدر روز پنج‌شنبه، ۳۰ مردادماه در قم به خاک سپرده می‌شود و در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) آرام  می‌گیرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha