حزب‌الله لبنان درگذشت آیت‌الله تسخیری را تسلیت گفت
کد خبر: 3917608
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

حزب‌الله لبنان درگذشت آیت‌الله تسخیری را تسلیت گفت

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت‌الله تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، ایشان را نمونه یک عالم مجاهد و یکی از انسان‌های بارز محور مقاومت دانست.  

به گزارش ایکنا به نقل از «العهد»، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای درگذشت آیت‌الله محمدعلی تسخیری را به رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و مراجع تقلید تسلیت گفت.
 
در این بیانیه‌ آمده است: حضرت آیت‌الله شیخ محمدعلی تسخیری پس از جهادی طولانی و دستاوردهای بسیار این دنیای فانی را به سوی جایگاه ابدی خود ترک کرد، در حالی که در دست راستش کتابی مملو از علم و عمل، تلاش و اخلاق، وفاداری و فداکاری و هجرت مستمر در راه خداوند بود.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: او کسی بود که از ده‌ها سال پیش در مسیر وحدت اسلامی و تقریب مذاهب اسلامی و نزدیکی میان مسلمانان جهان، چه در سطح رهبری یا تجمعات علمایی یا کنفرانس‌ها و گفت‌وگوها و تحقیقات و ارتباطات مستقیم گام برداشت و یکی از انسان‌های برجسته و بارز محور مقاومت از جهت فکری و فرهنگی بود و در این زمینه موضعی سخت داشت.
 
حزب‌الله تأکید کرد: حضرت آیت‌الله تسخیری نمونه یک عالم مجاهد بود که روز و شب کار می‌کرد و بیماری و خستگی نتوانست تا آخرین دقایق عمر شریفش او را از پای درآورد.
 
حزب‌الله لبنان در پایان درگذشت این عالم گرانقدر را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای – دام ظله – و مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه به ویژه خانواده‌ آن بزرگوار تسلیت گفت و از خداوند متعال برای آنان صبر جزیل و برای آن مرحوم رحمت واسعه خداوند و علو درجات مسئلت کرد.
انتهای پیام
captcha